Wel verbinding met router, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ehuijts

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
De laptop van mijn vader heeft plots geen verbinding meer met internet, de verbinding met de router is er echter wel. Ook als ik de laptop meeneem naar mijn huis en probeer verbinding te maken via mijn wifi-netwerk, lukt dit niet. Terwijl alles met mijn eigen laptop wel werkt. Alle instellingen lijken ook gelijk.
Ook als ik de laptop via een kabel aan de router koppel, krijg ik geen internet verbinding. In beide gevallen blijft het icoontje een uitroepteken in een geel driehoekje vertonen.

Het lijkt er op dat mijn vader 'iets' heeft veranderd, maar ik kan niet ontdekken wat. Heeft iemand suggesties?

Alvast bedankt!

Mogelijk een vast ip-adres op de wifi adapter ipv. Automatisch toewijzen.
Desnoods verwijder je de wifi adapter in Apparaatbeheer (zet niet het vinkje dat ook de driver verwijderd moet worden) en start de computer opnieuw op. Als het goed is staan dan de IPv4 instellingen weer op Automatisch toewijzen.

Overigens: Ook kan er malware zijn die de zaak blokkeert of een firewall plugin op netwerk-niveau vanuit de anti-virus software.

Tijs.

Beste dnties,

Dank voor je reactie. Als ik de firewall (Norton Internet Security) uitzet, werkt het wel! Maar het kan toch niet de bedoeling zijn, dit uit te laten staan. Weet jij hoe dit op te lossen is?

Niet direct, raadpleeg de handleiding.
Mooi dat je de oorzaak nu gevonden hebt. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan