wel verbinding via adsl/laptop niet via PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter enki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

enki

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Hi ,
Ik word helemaal gek.

Het lukt me al een tijd niet om mn router via de browser te benaderen. We hebben een nieuwe router (speedtouch 585v7) gekocht en die heb ik kunnen configureren voor xs4all via mn laptop. Geen probleem, de verbinding doet t.

Kabel in de PC: niet te bereiken via de browser. Hij blijft steken bij ip-adres ophalen. IPconfig geeft geen Ipadres en geen standard gateway. Deze heb ik handmatig ingevoerd. Verbinding: verbonden. Browser, niets, geen router, geen websites. Ik heb al: netwerkkaart drivers vervangen, nieuwe browser geinstalleerd, de autosetup van de router verschillende malen opnieuw gedaan (ook 2 maal met hulp van xs4all).

iemand enig idee?

thx, enki

Je hebt wel een juiste kabel? dus niet per ongeluk een crosscable gebruikt.
Er kan ook een draadbreuk in je kabel zitten...

Ga eens naar Opdrachtprompt en type dan eens ipconfig /all
Wat krijg je dan?

ik heb nu de router opnieuw (via setup cdrom) kunnen configureren, en dhcp aangezet (tegen advies xs4all in). met ipconfig heb ik nu een standaard gateway : 82.161.80.1

het lukt me zelfs om google.nl te pingen!

maar browsen nog niet....

nog ideeen?

.... en dhcp aangezet (tegen advies xs4all in). met ipconfig heb ik nu een standaard gateway : 82.161.80.1

Ik denk niet dat xs4all beweert dat dhcp uit moet staan, hoe wil je anders een ip adres verkrijgen van je router?

82.161.80.1 vind ik een beetje raar intern IP adres, dit lijkt me eerder je IP adres op het internet.
Standaard zal de gateway op 192.168.1.1 of 192.168.1.254 moeten staan.

Maar als je kunt pingen en zoals je beweert dat msn het doet zul je denk ik de internet wizard moeten draaien want waarschijnlijk is je browser van slag na al die wijzigingen die je hebt gedaan.
Configuratiescherm>internetopties>tabblad verbinding>instellen.

ik begrijp het allemaal niet meer, maar:

van de week heb ik firefox geinstalleerd om te checken of het een browsreprobleem was, deze deed t ook niet. nu kwam ik erachrter dat msn het doet, en heb ik opera ernaast gezet, en deze doet t wel!

ik heb geen firewalls aan staan, of andere beveiligingen, IE en firefox doen t niet, maar opera wel.....

ik vind het raar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan