Wel verbinding (wifi en lan), maar geen internet toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

joosty09

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2015
Berichten
2
Sinds kort zit met een slecht getimed probleem ivm tentamens. Ik heb geen internettoegang.. Ik krijg via wifi en lan wel verbinding met mijn router alleen ik krijg geen internet toegang.

Ik zal zoveel mogelijk informatie geven zodat het vinden van het probleem zo makkelijk mogelijk wordt.

2 dagen geleden viel hier in ons studentenpand de verbinding uit. De modem werd gereset en de verbinding deed het weer bij iedereen, behalve bij mij! De jongen die de modem op zn kamer heeft, heeft mijn uitgang van het modem gebruikt en hij kreeg wel gewoon internet. Hij heeft ook mijn kabel in een andere uitgang van het modem gedaan en dit werkte ook niet.

Mijn probleem oplosser zegt dat de dhcp niet is ingeschakeld. Ik heb dit proberen aan te zetten via computer door bij adapterinstellingen wijzigen op de eigenschappen van mijn router te klikken en bij internet protocol versie 4 ip adres ingevuld die ik krijg als ik ipconfig /all typ bij uitvoeren. Dit deed ik nadat iemand met hetzelfde probleem op een forum ook om hulp vroeg en dit moest doen.

Ook heb ik de kabel die in mijn router zit rechtstreeks in mijn pc gestopt, maar ook geen verbinding. Kan het probleem dan wel bij mijn pc liggen? Aangezien de wifi die ik ontvang via mijn router wel verbind maar geen internet toegang geeft?

Ik hoop dat de oplossing gevonden kan worden en alvast bedankt voor de antwoorden!
 
als ik het goed lees dan is er dus een router achter een router.
als deze beide de dhcp hebben aanstaan dan kan daar het probleem liggen.
 
als ik het goed lees dan is er dus een router achter een router.
als deze beide de dhcp hebben aanstaan dan kan daar het probleem liggen.

En wat zou ik hier aan kunnen doen om het op te lossen? Eerder had ik dit probleem niet namelijk. Als ik mijn internet kabel rechtstreeks in mn pc stop, brand er overigens ook geen lampje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan