Wel verbonden , geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemo2112

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
Berichten
112
Heb het volgende probleem.
comp is wel vebonden met draadloos netwerk , maar heb geen internet. Als ik netwerk centrum opendan is ie constand aan het indentificeren.

Wat is hier aan de hand ? BVD
 
Dat kunnen een aantal zaken zijn:
- de router heeft wat problemen. Een reset (router uitzetten, 30 sec wachten en dan weer aanzetten) lost dat vaak op, of
- er zijn meerdere wlans om u heen (buren) die op hetzelfde kanaal zitten. Kijk eens met een tooltje als bijv. Network stumbler of dat het geval is. Zo ja, dan is dat is op te lossen door op de router in te loggen en daar een ander kanaal te kiezen dat nog niet door de buren wordt gebruikt.
- het signaal is te zwak omdat u of te ver van de router af zit, of omdat er te veel obstakels tussen de PC en de router zitten (bijv. een betonnen muur/vloer). Dat is op te lossen door bijv over te stappen op een Power line/lan (internet-via-het-stopcontact) zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Power_line_communication
 
Kan ook zo zijn dat je niet in dezelfde netwerk groep zit als de router. (eventueel Gateway juist instellen) Ook is het de mogelijkheid dat je de beveiliging niet correct hebt ingesteld en dat acht ik tot de grootste mogelijkheid.
 
Hallo allemaal,

Nog een optie:
Heb je toevallig een vinkje staan bij "Offline werken" in Internet Explorer.

Wat te doen:
Internet Explorer even openen. Ga rechtsboven in je beeld naar "Extra" en controleer of er een vinkje staat bij "Offline werken". Dan dit vinkje weghalen waneer dit het geval is.

Groet, Jos
 
ooit gewerkt?

Heeft het ooit gewerkt of is dit een nieuwe installatie?

Ik herken het probleem als een gekend probleem dat zich typisch voordoet by Acers, ... waarop XP SP3 draait. Probleem doet zich voor als je PC een INPROCOMM IPN2220 Wireless LAN Card heeft. In dergelijk geval werkt WPA niet. Je kan dat oplossen door nieuwe driver te installeren. Beschikbaar op http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=881505

Opgelet: installeer deze drivers niet als je geen INPROCOMM IPN2220 Wireless LAN Card hebt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan