Wel verbonden, geen internettoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

DGCxProjectS

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2013
Help me mensen,
Ik heb al een tijdje een probleem, me PC geeft opeens geen internet meer. Hij zegt verbonden, maar boven in staat geen internettoegang (soms beperkt verbonden).
Als u iets moet weten laar het me weten, hoop dat het word opgelost. (ik doe dit op mijn mobiel, dus reageer ik vrij snel terug).
Alvast bedankt,

Dat betekent meestal dat de pc wel goed contact heeft met de router, maar dat de router geen contact heeft met internet.
Reset de router eens (stroom eraf, 1 minuut wachten, dan weer stroom erop). Na de reset kan het soms behoorlijk lang duren voordat de router weer goed werkt (alls alle lampjes op de router weer vriendelijk groen staan te gloeien :-)

Ik heb de stekker er al eens uitgehaald, maar dan blijft hij toch internet uitzenden. Ik heb een experiabox, zit daar een reserve accu in misschien ?

Dit probleem heb ik ook met een laptop van mij, een compaq. Nog steeds geen oplossing gevonden. Probleem is er niet als die aan de lader zit. Heb de router al heeeeel vaak gereset. Ik heb ook een experiabox.

Er staat dan zo een driehoekje met een ! erin, en als je er met je muis over gaat "beperkte verbinding" maar echt niks werkt dan meer. Als ik de lader erin steek komt er een rood kruisje door maar werkt het wel weer.
Welke laptop heb je?
Probeer ook eens met de lader erin, misschien is het hetzelfde probleem.
Gelukkig is het maar een oudere pc, ik heb ondertussen al weer een nieuwe en die werkt gewoon goed.
Ik ga binnenkort even wat bestanden backuppen en dan de pc resetten. Misschien is het dan verholpen. Als het zo is zeg ik het meteen!

Als van het ene moment op het andere internet het ineens niet meer doet, kan het zijn dat er onderhoud geweest is aan het internet door de provider. Meestal geven ze daar een bericht over met de mededeling dat waarschijnlijk een reset van de router nodig is als het geheel niet naar behoren meer werkt. Als de router nog lampjes laat zien dan heeft u hem toch echt niet (goed) uitgezet (wellicht de verkeerde stekker eruit?) Wellicht dat alle aangesloten stekkers/ethernetkabels eruit moeten?

Maar allereerst zou ik eens de leverancier bellen, want ik heb bij meerdere situaties ervaren dat een experiabox een complexe toestand is waarvan je een probleem niet zo maar even zelf via een forum oplost.

Aha, maar hoe kan het dan dat elke PC hier wel internet heeft maar deze niet? Dit is de beste PC in huis (nieuwste en win7)

Goed, dan is de router dus wel verbonden aan internet. Die andere PC's die het wel doen, zijn die via LAN of WLAN verbonden. Hoe is de PC die het niet doet verbonden, LAN of WLAN?

Dat is niet zo moeilijk om te zien. Als het LAN is is de PC met een ethernetdraad/kabel verbonden aan de router. Als het WLAN is loopt er geen draad naar de router.
Dus nogmaals de vraag: wat heeft elke PC: LAN of WLAN

Ga eens naar het netwercentrum in Win7. Daar staat bovenin een schematische voorstelling van de internetverbinding met links de PC, dan "Netwerk"=router en rechts "Internet". Staat daar ergens een kruis doorheen en zo ja waar dan doorheen?

Ik weet nog dat er een kruis door een kabel stond van route naar internet, helaas kan ik het nu niet controleren ben niet thuis,excuses daar voor

Goed, dan maar even wachten tot u thuis bent. Overigens als er een kruis tussen de router en het internet staat heeft de router geen verbinding met het internet en zouden de andere PC's ook geen internet connectie moeten hebben..... Maar goed we wachten af.

Wat zou kunnen is dat de WPA-code opnieuw ingevuld moet worden.
Hier staat hoe dat gaat: http://kpn-customer.custhelp.com/ap...en-draadloze-verbinding-instellen-(windows-7)

Laatst bewerkt:
Oker, ik had een heel bericht getypt maar die is weg.
Ik snap iets niet, ik heb al eens het netwerk verwijderd en weer toegevoegd. Ik heb ook wel eens gewoon geklikt op 'verbinding verbreken' en weer 'verbinding maken'. Ik heb ook wel eens geklikt op PROBLEEM OPLOSSEN geklikt, dan zoekt hij het probleem en meld hij: geen geldig ip-adres. Of zo iets, ik heb zelfs gekeken of 'automatisch ip-adres',ofzo iets. En dat stond aan. Voor de rest begrijp ik de text niet helemaal op de site.

Ik denk dat het dan het handigst is om iemand erbij te halen die hier wel wat van snapt en dat voor u kan uitvoeren, want eerlijk gezegd kan ik niet veel anders zeggen dan op die supportpagina's van KPN staat, maar als de kennis ontbreekt om te begrijpen wat daar staat wordt het heel lastig. Dus: haal er iemand bij daar verstand van heeft.

Ik zal binnenkort even alles goed op een rijtje zetten hoe en wat nou pressies het probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan