Wel verbonden met LAN, maar kom niet online

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dampâh

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2005
Beste mensen,

ik zit met een probleem wat ik al weken tevergeefs probeer op te lossen. Als ik de computers aanzet(2), deze zijn verbonden op een Ethernet Router dan geeft de computer wel aan dat ze zijn verbonden, alleen het probleem is nu juist, dat ik niet op het internet kan.

Meerdere malen heb ik de instellingen lopen bewerken, tevergeefs... er zullen nu ook een hoop fouten tussen zitten.

Kan iemand mij alstublieft helpen? ik ben ten einde raad.

Dank u wel

Je computers hebben wel verbinding met je router.
Maar je router heeft blijkbaar geen verbinding met je provider.
Zaak dus om je instellingen van je router nog eens na te lopen.

Jan

Ja dat heb ik dus nu ook meerdere malen gedaan?... maar het probleem is dat ik hiervan niet zoveel verstand heb.. Wat moet ik nakijken?, hoe weet ik of ik het goed invul?

Is je routerconfiguratie nakijken met http://IP ??

Trouwens heb ik ook waarschijnlijk domme aanpassingen gedaan in de LAN-instellingen, bij netwerkverbindingen

Van je provider krijg je vaak een installatie CD of gegevens/instructies op papier hoe je het modem (lees router) in moet stellen.
Neem dit nog eens stap voor stap door dan weet je zeker dat al je instellingen goed staan.

Jan

Dampâh, had je hiervoor geen problemen gehad? Of is dit jou eerste poging om een internetverbinding tot stand te brengen?

Iets meer informatie van jouw kant kan geen kwaad hoor.

Dennis.

Sorry daarvoor. Dit is niet de eerste keer. Het zat dus zo. Eerst deed de router het perfect. Opeens uit het niets, konden we hier thuis niet meer op het internet komen en stond er alleen dat die LAN-verbindingen was verbonden.

Van verdere informatie kan ik u niet voorzien, ik kan wel enkele screenshots leveren, ik weet niet of dat wat oplevert?

ernst

Geplaatst door Dampâh
Sorry daarvoor.
Hoef geen sorry te zeggen hoor.
Geplaatst door Dampâh

Dit is niet de eerste keer. Het zat dus zo. Eerst deed de router het perfect. Opeens uit het niets, konden we hier thuis niet meer op het internet komen en stond er alleen dat die LAN-verbindingen was verbonden.
Als de LAN-verbinding verder goed werkt en je niet kunt internetten, dan is er iets met de server van je provider aan de hand. Maar dit hoeft natuurlijk niet de enige reden te zijn. Het kan ook aan de instellingen van je router liggen.
Geplaatst door Dampâh

Van verdere informatie kan ik u niet voorzien, ik kan wel enkele screenshots leveren, ik weet niet of dat wat oplevert?

ernst
Spreek mij maar met je aan hoor.
V.w.b. die screenshots: Iets visueels zegt meer dan 1000 woorden, dus graag.

Dennis.

is een beetje veel om hier te plaatsen.. ik kan het je prive sturen?...of is er een andere optie?

Geplaatst door Dampâh
is een beetje veel om hier te plaatsen.. ik kan het je prive sturen?...of is er een andere optie?
Die screenshots behoeven hier niet per sé te worden geplaatst.

Voordat we verder gaan kijken, kun je de router even voor ruim 20 seconden uitzetten en het hierna weer aan te zetten. Of heb je dit ook al geprobeerd?

In afwachting van je antwoord wil ik jou een vraag stellen: Heb je een modem en een router(dus 2 losse apparaaten) of een modem/router(dus één geheel apparaat)?

Dennis.

heb al een manier gevonden:

status.JPG

PPoE.JPG

LAN.JPG

ik weet eigelijk niet of je hier iets aan hebt?

Nog wat te melden, ik weet nog wel dat ik IP-adres etc, DNS server etc automatisch moest laten toewijzen.

ernst

Laatst bewerkt:
Of ik daar(aan die links) wat aan heb? Ik google zelf bijna nooit. Ik haal mijn informatie uit andere 'bronnen'.

Maar, heb je mijn bericht hierboven dan al gelezen?

Dennis.

oeps,

ik heb twee losse aparaten, modem en router apart. Verder heb ik al meerdere malen geprobeerd de router voor langere tijd uit ge zetten

ernst

Je instelling van je dhcp server staat niet goed.
je kunt nu alleen een ip adres krijgen tussen 2.100 en 2.200 terwijl jij een ip krijgt van 2.1

volgens mij benjij aardig aan het knutselen geweest met de router.
Ik zou de router herstellen naar de fabrieksinstellingen en vanuit daar weer beginnen.;)

Geplaatst door Dampâh
oeps,

ik heb twee losse aparaten, modem en router apart. Verder heb ik al meerdere malen geprobeerd de router voor langere tijd uit ge zetten

ernst
Bedankt voor de informatie. Ik zal trachten het probleem op te lossen, maar weet niet zeker of het mij zal gaan lukken.

De eerste bekende weg is altijd toch weer het ingeven van dat ipconfig /all commando.

1) Klik achtereenvolgens op Start/Uitvoeren
2) Typ cmd en klik op OK (of druk op de enter-toets)
3) Typ ipconfig /all en druk op de enter-toets.

Zou je het resultaat van dat commando hier willen plaatsen?

Dennis.

Dank jullie wel allemaal voor de aandacht om mij te helpen. Echter heb ik terug naar de fabrieksinstellingen al een paar keer geprobeerd. dit mocht echter ook niet baten, misschien komt dat door de instellingen die verder bij configuratiescherm -> netwerkverbindingen - > LAN-verbinding die daar staan?

ik weet het niet, maar in ieder geval hier is de uitslag:

uitslag.JPG

ernst

Dampâh, behalve dat het terugbrengen van de fabrieksinstelling ook een optie is, mag je van mij de hierboven beschreven drie stappen uitvoeren.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Dampâh, behalve dat het terugbrengen van de fabrieksinstelling ook een optie is, mag je van mij de hierboven beschreven drie stappen uitvoeren.

Dennis.

jah heb ik gedaan tog?, dat is die screenshot in mijn vorige bericht :eek: of heb ik nou iets heel fouts gedaan?

nog een keer:
uitslag.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan