Wel Wifi, niet rechtstreeks op modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Voor mijn oude portable had ik een nieuwe router gekocht. Van zodra de router wordt aangesloten op de stroom (dus zelfs niet aan de portable zelf) wordt, crasht de portable om één of andere duistere reden.
Enige oplossing: portable rechtstreeks op de modem of... WIFI van de buur.

Nu heb ik een nieuwe portable gekocht. Zeker in de overgangsfase zou ik op beide PC's Internet willen hebben.
Nu heb ik de nieuwe portable gisteren rechtstreeks op de modem gezet, geen Internet. Daarna lange tijd de stroom van de modem uit, ook eens op het reset knopje gedrukt en daarna ging het even wel.

Deze morgen opnieuw geen Internet.

Wat is het probleem? Heeft het iets met die 2 PC's te maken? Eigenlijk weet ik niet goed hoe zo een reset werkt, en wanneer je het precies moet doen.

Enige oplossing: beide portables op de WIFI van de buur, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling dat dit zo blijft.

Wat je bedoeld is dat je je laptop opstart terwijl de router van de stroom af is. Dan is er niets aan de hand, maar doe je de router aan de stroom, dan crasht je laptop...? :shocked:

Wat je bedoeld is dat je je laptop opstart terwijl de router van de stroom af is. Dan is er niets aan de hand, maar doe je de router aan de stroom, dan crasht je laptop...? :shocked:

Ja inderdaad. Volgens de leverancier zou het de kaart kunnen zijn.

Maar dat is nu niet het voornaamste probleem. IK wil geen kosten meer doen voor de oude portable. Met de oude portable kan ik desnoords op de WIFI van de buur.

Maar de nieuwe geraakt wel Internet via diezelfde WIFI, maar niet indien rechtstreeks op de modem aangesloten.

Op termijn wil ik WIFI met de nieuwe router voor de nieuwe portable , en ik vraag me natuurlijk wel af hoe ik dat kan doen zonder dat de oude portable meteen crashet. Misschien gewoon door het WIFI knopje uit te zetten, maar dan heb ik natuurlijk geen Internet op de 2 portables.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan