wel wil verzenden, niet ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
314
Op de tweede computer in mijn netwerk wil ik wel berichten via mijn pop3 account kunnen verzenden, maar niet ontvangen (dat moet alleen op de eerste computer). Hoe stel ik dat in? Geen, of een foute servernaam invoeren bij de pop3 server en wél de goede naam bij de smtp server heeft geen resultaat: melding dat de server niet gevonden kan worden. Vreemd, want bij de test van de accounts gaat het wel goed.
Coen.
 
Zo kort door de bocht zou ik denken dat je op pc 2 uitvinkt 'Bij het starten direct naar de map Postvak IN gaan', in OE/Extra en ook aldaar uitvinken 'Berichten verzenden en ontvangen bij het opstarten.' Op pc 1 uitvinken 'Een kopie van berichten op de server achterlaten.' klik daartoe op Accounts en selecteer de account alwaar de post mee wordt opgehaald, klik dan op Eigenschappen en vervolgens op het tabblad Geavanceerd, uitvinken bij Bezorging. Zo komt eenmaal binnen gehaalde email op pc 1 niet nog eens op pc 2 terecht.

Tot slot zou je nog op pc 2 op dat pijltje naast de knop Verzenden kunnen kiezen voor Alles Verzenden als je een email wil versturen, na bovengenoemde instellingen.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Ik zat al aan die optie te denken, maar ik ben niet zo'n fan van kopieën. Je weet op een gegeven moment niet meer welk bestand compleet is.
Ondertussen heb ik het gevonden, nog simpeler dan ik dacht. De berichten in postvak uit werden namelijk niet verzonden. Kennelijk gaat dat niet vanzelf na het instellen van een nieuw account. Na het opnieuw verzenden van het bericht was het opgelost. Blijkt dus wel te kunnen: alleen verzenden via de smtp server en niet ontvangen via de pop3 server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan