Wel windowslogo maar verder niks met FX5500

Status
Niet open voor verdere reacties.

caddy_67

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
140
Hallo vrienden,

Ik heb een probleem met mijn AGP GeForce FX5500 256MB Videokaart.
Deze kaart heb ik uit een werkend systeem gehaald maar geeft problemen in een ander systeem, te weten een Fujitsu Siemens D1931 Moederbord. Hier de specs van het moederbord

Als ik de kaart in het passende AGP slot doe en opstart, dan worden de gegevens van de videokaart rechtsboven in het scherm getoond, daarna wordt het logo van Fujitu Siemens weergegeven en vervolgens komt het windowslogo met het lopende balkje eronder in beeld. Daarna komt er rechtsboven een knipperen liggend streepje waarna het scherm op zwart gaat en niks meer te zien is. De PC start wel verder op, te horen aan het windows riedeltje.

Wat heb ik gedaan om het probleem te verhelpen.
  • Andere monitor aangesloten. Zelfde probleem.
  • Tijdens het opstarten in de BIOS gekeken, daar stond Grafisch geheugen op 128MB, dat op 256MB gezet, geen resultaat.
  • DVI uitgang op de kaart met een DVI->VGA verloop aangesloten, ook geen resultaat

Helaas heb ik verder geen PC meer met AGP aansluiting, anders had ik hem daar ook nog ff geprobeerd. Misschien komt jullie dit probleem bekend voor en heeft iemand een oplossing.
 
Zat er eerst een andere videokaart in en heb je daarvan de drivers wel eerst verwijderd?
 
Wat je ook kunt proberen is opstarten middels F8. Dan verschijnt de veilige modus. (Die werkt theoretisch altijd bij dit soort problemen) Verwijder daarin binnen software (configuratiescherm) de Nvidia software (zoals Tiborv schrijft) en start daarna eens opnieuw op.
Start de pc nu wel, ga dan naar Nvidia.com, selecteer de juiste kaart en Windowsversie en download de juiste drivers.
 
Bedankt voor jullie reacties.
De oude software verwijderen heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, dat doe ik even en meld de uitkomst dan hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan