Welk acces-point kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

networkfreak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2014
Ik zou graag een nieuw acces point kopen. er zijn er heel veel, maar ik vind er geen die aan mijn verwachtingen voldoet.
wat zijn mijn verwachtingen:
zowel 2,4 Ghz als 5 Ghz. (ik las dat het kan om de 2 tergelijk te gebruiken, liefst wel, maar het is niet extreem belangrijk)
liefst een ingebouwde switch (minstens 4 poorten). en enkel als het 10/100/1000 is. een 10/100 koop ik niet.
Een relatief krachtige zender. daar ken ik niets van, maar hij moet een hoog bereik hebben.
Minstens 300 Mbps.
eventueel de mogelijkheid om 2 verschillende SSID's uit te zenden

het belangrijkst is de hoge snelheid en een (relatief) lage kostprijs.
er zijn natuurlijk delen in mijn netwerk thuis die zulke snelheden niet aankunnen. dat is waar, maar het toestel dat ik wil kopen moet mijn oudste, traagste acces point vervangen. die werkt enkel op 2,4 Ghz , is 10/100 en ondersteunt maar snelheden tot 54 Mbps. zo koop ik om de paar maanden een zeer snel toestel dat het traagste moet vervangen. Zo haal ik de snelheden omhoog. en het werkt :)

Bedankt,

Als je zoiets zoekt kom je al heel snel uit bij een normale router die ook als AP dienst kan doen. Dual channel high speed zit nog steeds in de 70+ euro, dus goedkoop is ook relatief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan