Welk besturingssysteem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

twiskt

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
12
Hallo,

Ik heb een compaq armada 1700 laptop pentium II 266 mhz, nu wil ik op deze machine linux of iets dergelijks installeren wie kan mij vertellen welke versie ik hiervoor moet zoeken?

m.vr.gr. Thom Twisk:thumb:
 
Hallo,

Ik heb een compaq armada 1700 laptop pentium II 266 mhz, nu wil ik op deze machine linux of iets dergelijks installeren wie kan mij vertellen welke versie ik hiervoor moet zoeken?

m.vr.gr. Thom Twisk:thumb:

Waarom neem je geen fatsoenlijke hardware voor Linux?
 
Hoeveel RAM heb je want daarvan hangt een hoop af? En wil je er een soort gelijk iets op als Windows. Zodat je als bij Windows kan tekstverwerken in een programma als Word of is je bedoeling een terminal, een soort dos-prompt idee. Ubuntu vereist bijv. minimaal zo'n 256 MB RAM. Het kleinere broertje van ubuntu, Xubuntu daarentegen maar 192 MB.
Zo zie je dat je RAM geheugen een belangrijke factor is bij het kiezen van je systeem.
Er zijn vele Linuxen te verkrijgen en ik raad je aan om een niet al te zware te nemen bijv. het kleiner broertje van KNOPPIX, DSL (Damn Small Linux), dan houd je er nog een beetje snelheid in. Maar ben zonet al mensen tegen gekomen op internet met KNOPPIX, Fedora 6 en Debian op zelfde soort machine.
 
Waarom neem je geen fatsoenlijke hardware voor Linux?

ik heb ook een hele goeie pc maar op deze laptop die betaald is lijkt het mij leuk om eens wat ervaring op te doen met een ander besturingssysteem

evengoed bedankt voor je onvriendelijke reactie

Thom
 
Hoeveel RAM heb je want daarvan hangt een hoop af? En wil je er een soort gelijk iets op als Windows. Zodat je als bij Windows kan tekstverwerken in een programma als Word of is je bedoeling een terminal, een soort dos-prompt idee. Ubuntu vereist bijv. minimaal zo'n 256 MB RAM. Het kleinere broertje van ubuntu, Xubuntu daarentegen maar 192 MB.
Zo zie je dat je RAM geheugen een belangrijke factor is bij het kiezen van je systeem.
Er zijn vele Linuxen te verkrijgen en ik raad je aan om een niet al te zware te nemen bijv. het kleiner broertje van KNOPPIX, DSL (Damn Small Linux), dan houd je er nog een beetje snelheid in. Maar ben zonet al mensen tegen gekomen op internet met KNOPPIX, Fedora 6 en Debian op zelfde soort machine.

Bedankt voor je reactie,

mijn bedoeling is om met deze laptop wat te experimenteren met een ander alternatief besturingssysteem als windows en daardoor wat ervaring op te doen. deze laptop beschikt over 256 mb ram dus wellicht is knoppix iets voor mij?

m.vr.gr. thom
 
(...)deze laptop beschikt over 256 mb ram dus wellicht is knoppix iets voor mij?(...)
Ik denk dat je daarmee een mooi systeem kunt realiseren. En je kunt het eerst testen door van de LiveCD gebruik te maken. Dan kun je kijken of alle hardware inderdaad wel ondersteund wordt en daadwerkelijk werkt.
 
Hallo,

Ik heb een compaq armada 1700 laptop pentium II 266 mhz, nu wil ik op deze machine linux of iets dergelijks installeren wie kan mij vertellen welke versie ik hiervoor moet zoeken?

m.vr.gr. Thom Twisk:thumb:

Je kan ook hier of hier kijken, daar staat beschreven hoe je een snelle ubuntu kan installeren. Voor een P2 266 zou ik een volledige Ubuntu niet aanraden.
 
Ik zou voor debian (of ubuntu, da's redelijk hetzelfde) met fluxbox gaan. Fluxbox is een windowmanager die erg weinig resources gebruikt. Ik heb em ook op m'n laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan