Welk besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.
xp met een vistalook zetten dan maar???;););):D:D

ja ok, dat heb ik ook allemaal al eens uitgetest maar het is ook niet allemaal hetzelfde hé ;)
Het is toch wel opmerkelijk dat veel xp gebruikers ook die mooie look willen van vista hé :p

er zijn zoveel programmatjes en vanalles voor al raad ik dan VTP echter niet aan, want vroeg of laat kom je in de problemen en dat is niet alleen mijn ervaring

Aangezien TS niet schrijft wélke games hij graag speelt, denk ik een OS te weten dat een keer of 3 sneller is dan XP, nl. 6.2.

De opvolger van MS DOS 6.1 (Ging er stiekem al van uit dat het van voor je tijd was, 6.0, 6.1 en 6.2 ;) :D :D ) Maaaaar, eerlijk is eerlijk, geen '95 / ME / 2000 / XP / Vista, wint het qua snelheid van 6.x

Als je daar nl. met je cursortoetsen door bijv. WP 5.1 liep (die ken je dan ook niet ;) :D ) dan was je al beneden op je scherm, voordat 0,1 seconde was verlopen. Dat doet Winword het DOS i.s. met WP 5.1 niet na.

Laatst bewerkt:
XP of Vista maakt niet zo heel veel uit. Ik denk dat XP iets sneller zal zijn.

En DOS snel: ik betwijfel het, die kan namelijk geen 2 GB adresseren en met Dual Core omgaan.
Daarbij is het natuurlijk totaal niet meer werkbaar.

Maar ik snap dat het geen serieuze optie was ;-).

Persoonlijk zou ik voor XP gaan maar dat ben ik. Als je Vista niet 'nodig' hebt hoef je het ook niet te doen.

De opvolger van MS DOS 6.1 (Ging er stiekem al van uit dat het van voor je tijd was, 6.0, 6.1 en 6.2 ;) :D :D ) Maaaaar, eerlijk is eerlijk, geen '95 / ME / 2000 / XP / Vista, wint het qua snelheid van 6.x

Als je daar nl. met je cursortoetsen door bijv. WP 5.1 liep (die ken je dan ook niet ;) :D ) dan was je al beneden op je scherm, voordat 0,1 seconde was verlopen. Dat doet Winword het DOS i.s. met WP 5.1 niet na.

een beetje met mij lachen :P

En DOS snel: ik betwijfel het, die kan namelijk geen 2 GB adresseren en met Dual Core omgaan.
Bah, ik gokte erop dat er niet al teveel "kenners" meelazen / kritisch gingen nadenken............ betrapt!

En wat de serieuze noot betreft: ik zie vooralsnog geen beletsel om Vista met voornoemde hardware heel soepel te draaien.
Ik wacht eigenlijk alweer een half jaartje op de een of andere gerenommeerde site die eens 2 identieke systemen test; de ene met XP en de andere met Vista. (Misschien is die test er al geweest, maar dan heb ik 'm gemist)

de test is er in het prille begin voor games wel geweest en toen scoorde xp echt veel beter zelfs in spellen die 'vista designed" waren maar ik denk dat die situatie nu wel al weer wat veranderd is :D

Ja, maar die test in het begin schrap ik gemakshalve maar even. Da's hetzelfde als XP met al zijn manco's in het eerste half jaar vergelijken met één van zijn directe voorgangers. De hemel was te klein toen XP op de markt werd gezet. Nu, naar ruim 5 jaar, doet iedereen lyrisch over XP en is de hemel te klein voor Vista.

Vista is bij mij bijv. nog nooit, maar dan ook nog nooit, 100% vastgelopen. Het gebeurt weleens dat Vista hangt met oude of dubieuze software, maar óf de CTRL-DEL biedt dan soelaas, óf het afmelden en direct daarna weer aanmelden biedt dé oplossing.

Met XP had ik zo nu en dan wel eens een echt vastlopertje waar niets meer aan hielp, behalve dan de powerbutton een seconde of 5 ingedrukt houden of het systeem warom resetten. Verder denk ik dat de veiligheid van je systeem met Vista oneindig veel hoger is geworden. Ik mag zo nu en dan nog wel eens hier en daar op het w w w zwerven en niet zelden werd ik (onder XP draaiend) door mijn virusscanner dan geattendeerd op het feit dat íe er weer één gevangen had. Binnen Vista is mij dat nog niet overkomen.

Zo heeft Vista m.i. nog wel meer voordeeltjes t.o.v. XP. Druk het scrollwieltje van je muis maar eens in (voor zover dat indrukken op de muis aanwezig is) een aangename verrassing openbaart zich in Vista................

Laatst bewerkt:
Ik wacht eigenlijk alweer een half jaartje op de een of andere gerenommeerde site die eens 2 identieke systemen test; de ene met XP en de andere met Vista. (Misschien is die test er al geweest, maar dan heb ik 'm gemist)

Tests zijn er wel, ook met games (in de recente C!T nog toevallig) maar ik geloof dat de resultaten niet ver uiteen lopen. En dan nog verschilt het per applicatie/per game.
Zelf heb ik een krachtige PC met Vista en games werken prima.

C!T gaat er wel dieper op in, ook met DX10 enzo :).

Druk het scrollwieltje van je muis maar eens in (voor zover dat indrukken op de muis aanwezig is) een aangename verrassing openbaart zich in Vista................
Waar??

Ik heb er overigens genoeg op aan te merken maar daar begin ik hier niet over ;-).

Laatst bewerkt:
Oké dan.
Ik ben eigenlijk niet alleen benieuwd naar game benchmarks, maar vooral ook een beetje naar "overall tests" : snelheid systeem bij allerlei acties, kantoorapplicaties etc. etc.

Waar je maar wil.

[edit] scrollwieltje indrukken doet hetzelfde als de toets "tussen vensters schakelen", met het voordeel dat je niet hoeft te schuiven over je scherm. [end edit]

Laatst bewerkt:
Ook ik Game veel,en had eerst Vista...

Dus uit ervaring,..XP!100 % Vista gaat op een gegeven moment toch de bekende kinderziektes vertonen!

Vista is bij mij bijv. nog nooit, maar dan ook nog nooit, 100% vastgelopen. Het gebeurt weleens dat Vista hangt met oude of dubieuze software, maar óf de CTRL-DEL biedt dan soelaas, óf het afmelden en direct daarna weer aanmelden biedt dé oplossing.[/QUOTE

vista was voor mij in het begin echt een ramp!
na een paar weken dat ik mijn laptop had was het bij het opstarten, "de windows verkenner werkt niet meer en wordt opnieuw opgestart" telkens opnieuw.
Na ettelijke keren hernieuw opstarten stond er dan gewoon "windows werkt niet meer"
Ik kon dan gewoon kiezen voor taak beeindigen :P

Dus Echt 100%vastgelopen kan ik het bij mij wel noemen want na dat ik op taak beeindigen had geklikt kon ik echter NIETS meer doen...
Behalve dan ook weer de stroom afschakelen en dan opnieuw opstarten!
Maar verder ben ik dan nu ook heel erg tevreden over vista :D

[edit] scrollwieltje indrukken doet hetzelfde als de toets "tussen vensters schakelen", met het voordeel dat je niet hoeft te schuiven over je scherm. [end edit]
dit werkt toch allesinds niet voor mij...
(Ik heb dan wel naar het schijnt 1 van de eerste lasermuizen met scrollwiel in de 4 richtingen en extra toetsen op de zijkant maar wanneer ik op het scrollwiel druk krijg ik gewoon dat pijltje om sneller te scrollen in de browser hoor :D
Misschien is dat wel gewoon omdat ik vista home premium heb

Ook ik Game veel,en had eerst Vista...

Dus uit ervaring,..XP!100 % Vista gaat op een gegeven moment toch de bekende kinderziektes vertonen!

Die kinderziektes van vista zijn nu echt voor het grootste deel opgelost hoor!
Ik krijg ook al mijn games aan de gang, en ik heb maar een laptop :P
(recente games hoor, zoals de lost game krijg ik ook aan de gang alleen tot dat ik echt moet beginnen spelen hapert hij een beetje door een te zwakke grafische kaart :P, maar ik ben dan ook niet echt een gamer)
Juist het spel "test drive unlimited" krijg ik momenteel niet meer aan de gang maar voor mijn herinstallatie heb ik dat wel met moeite weet ik nog speelbaar gekregen... :thumb:
Al lukt dat nu momenteel niet, dat is maar een klein verwaarloosbaar feit dat meestal niet aan vista ligt maar veelal ook aan de hardware of de drivers daarvan

Je krijgt ze idd aan de gang maar op high spelen? Daarvoor moet je op een laptop toch echt Xp hebben.

Je krijgt ze idd aan de gang maar op high spelen? Daarvoor moet je op een laptop toch echt Xp hebben.

de ts heeft geen laptop als ik me niet vergis maar ik denk niet dat het iets zal uitmaken of ik nu dezelfde game speel op xp met dezelfde grafische kaart en dat ik het dan op high kan gaan draaien :confused:
dat lukt me nu allesinds niet en op xp gaat dat ook niet lukken denk ik :D

oke bedankt voor alle reacties :D
Ik denk dat ik het toch op widnows xp hou want daar werk ik al een jaar of 2 mee en werkt perfect...

Alemaal bedankt:thumb:

Als jij tevreden bent met XP; lekker doen ;-).
Ik ben naar Vista 'gedwongen' maar was liever bij XP gebleven.

Neemt niet weg dat gewoon objectief over beide systemen kan praten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan