Welk CMS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderzwemer

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Hoi iedereen,

Ik ben bezig met het maken van een website, maar het wil nog niet echt lukken.:confused: Ik had eerst Wordpress, maar dat is vooral gericht op bloggen, en da's nou net niet wat ik wil. Op dit moment ben ik aan het stuntelen met Joomla. Ik heb netjes een template gedownload, en deze ook ingesteld, maar het gemak waarmee ik even snel wat veranderde in Wordpress is helemaal verdwenen. Daar kon je tenminste normaal je websitetitel veranderen i.p.v in de CSS te duiken. (Waar ik trouwens totaal geen ervaring mee heb :shocked:)

Nu is mijn vraag: Wat denken jullie dat het beste CMS is voor mijn website. (Drupal e.d) Ik zoek dus iets waar ik niet veel moeilijke dingen hoef te doen met CSS zoals bij Wordpress, maar toch een mooie website kan maken met de mogelijkheden van Joomla.

Misschien ben ik een beetje té kieskeurig, maar toch alvast bedankt voor een reactie!:thumb:

Hoi iedereen,

Ik ben bezig met het maken van een website, maar het wil nog niet echt lukken.:confused: Ik had eerst Wordpress, maar dat is vooral gericht op bloggen, en da's nou net niet wat ik wil. Op dit moment ben ik aan het stuntelen met Joomla. Ik heb netjes een template gedownload, en deze ook ingesteld, maar het gemak waarmee ik even snel wat veranderde in Wordpress is helemaal verdwenen. Daar kon je tenminste normaal je websitetitel veranderen i.p.v in de CSS te duiken. (Waar ik trouwens totaal geen ervaring mee heb :shocked:)

Nu is mijn vraag: Wat denken jullie dat het beste CMS is voor mijn website. (Drupal e.d) Ik zoek dus iets waar ik niet veel moeilijke dingen hoef te doen met CSS zoals bij Wordpress, maar toch een mooie website kan maken met de mogelijkheden van Joomla.

Misschien ben ik een beetje té kieskeurig, maar toch alvast bedankt voor een reactie!:thumb:

Wordpress was gemaakt om mee te bloggen.
Nu is het zonder twijfel het beste CMS ter wereld, zelfs CNN.com is gemaakt met Wordpress.
Maak een pagina aan.
Stel deze onder Instellingen > Lezen in als Statische pagina, waarna het je voorpagina wordt.
Als je reacties ziet onder je pagina's of berichten, kan je deze uitzetten door rechts bovenin het scherm te drukken op een licht blauw vlak, genaamd 'schermopties', vink alles aan, ook reacties.
Als je naar beneden scrolled kan je alle reacties uitvinken.
Je hebt nu een gewone website.

Naar mijn mening is Joomla voor digibeten.
Waarom op een oude fiets met vierkante wielen rijden als je in een Gulfstream 5 kan zitten?
Ik ben met Joomla begonnen maar ben op een gegeven moment naar Wordpress gaan kijken, ik heb me nooit meer omgedraaid.
Joomla is niets vergeleken met Wordpress als je het mij vraagt... :D
Wordpress is veel overzichtelijker, er is veel meer support, meer thema's (website layout) en veel meer plugins (wat men in Joomla extenties noemt).
Wordpress plugins zijn vrijwel altijd gratis, in tegenstelling tot Joomla extenties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan