Welk downloadprogramma kun je beter hebben? Utorrent of een van de anderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheDeerHunterNL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hi,

Ik gebruik nu UTorrent maar ik vind het een beetje traag gaan. Want als een bestand wilt downloaden heb ik nu maar 20,22KB/S. Vooral als je een bestand van ongeveer 3gib download. Wie heeft er een oplossing?:thumb:

UTorrent is een van de beste en lichtste bittorrent programma's, dus daar ligt het niet aan.

Je moet om een goede snelheid te halen wel op een paar zaken letten (OOK bij andere P2P programma's):

- hoe snel is je internet-verbinding
- zorg voor een bronbestands met voldoende seeders en leechers
- zorg er voor dat je poorten open staan en geforward worden naar je computer

Torrents vallen onder de noemer P2P programma's.
Met downloaden op deze manier ben je afhankelijk van het aantal aanbieders, en alsmede hun uploadsnelheid.

Probeer je eens te verdiepen in de wereld die Usenet heet. Hier download je vanaf servers, en ben je dus niet direct afhankelijk van de aanbieder.

Voordelen van Usenet:

-Altijd downloaden op volle snelheid
-Altijd het juiste bestand binnen
Je hoeft niets te sharen

Nadelen:

-Omslachtiger dan downloaden via P2P
-Veel providers ondersteunen Usenet slecht, waardoor het meestal een noodzaak is een payserver te nemen

Nou utorrent is wel de beste programma om torrents te downloaden, het neemt maar 6MB werkgeheugen in beslag!
Maar het hangt eigelijk af van jouw snelheid van jouw internetverbinding.

ik vind persoonlijk bitlord zeer makkelijk te gebruiken zelfs mijn zusje van 7 kan ermee omgaan

Ik gebruik zelf bitlord, bearshare lite en grabit en het ligt ook aan de site waarvan je download wat de snelheid is. meld je eens aan op www.amazing-news.se, dit is echt snel voor bittorent - gebruikers(minimaal 100 kb/s)

maar utorrent raad ik aan als je goed met torrent om kan gaan

Zoals veel mensen al zeggen ben ik het ookmet hun eens dat utorrent de beste torrent programa is. Welke torrentsites gebruik jij hieronder heb ik wel een paar goede sites

*KNIP*

Deze sites gebruik ik en ik download bijna altijd boven de 200Kb als ik genoeg seeders heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals veel mensen al zeggen ben ik het ookmet hun eens dat utorrent de beste torrent programa is. Welke torrentsites gebruik jij hieronder heb ik wel een paar goede sites

*KNIP*

Deze sites gebruik ik en ik download bijna altijd boven de 200Kb als ik genoeg seeders heb.

Daarom download ik altijd uit Usenet.
Constant 12Mbit/s. Geen kb meer of minder.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoeveel betaal jij daar meer voor want 12 mb is wel heel aantrekkelijk,

Ik heb vanuit mijn provider(@Home) een retentie van ongeveer 20 dagen. En gewoon de volledige snelheid.

Echter, de retentie staat me tegen, en heb daarom de keus gemaakt om een payserver erbij te nemen.

Ik heb een abbo bij www.eweka.nl

Deze hebben een retentie van 120 dagen, ondersteuning tot een 20 Mbit verbinding.

Voordeel van Eweka is dat deze IP-Sharing ondersteunen. Maw, ik deel mijn abbo met een maat van me. Ieder 4 lijntjes om te downloaden. Wat genoeg is voor mijn 12Mbit abbo.

Ik ben dus klaar voor €3,75 per maand.

Ook een voordeel van Usenet is natuurlijk dat je niet hoeft te uploaden.(alhoewel ik genoeg upload), en bij het uploaden/downloaden ben je "anoniem" bezig.

Laatst bewerkt:

*KNIP*

De links verwijderd, er staat duidelijk in de huisregels vermeld, dat het linken naar torrent sites niet toegestaan is.
Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlages die warez bevatten).
Torrent sites bevatten allemaal warez, dus die valt onder deze regel.

Laatst bewerkt:
algemeen

nou ik zou zeggen neer usenet want dat is veel veiliger denk ik. ik gebruik het ook, en via FTD kan je makkelijk dingen opzoeken enzo.
ook hebb ik een payserver van yabse.
koste me 7 euro per maand,maar dies echt goed.

gr :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan