Welk geheugen bij MS-7043 Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert007

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Dag beste Helpmij'ers.. Weer een hele tijd geleden dat ik nog langs ben gekomen.
Ik zit momenteel met een probleem oer het feit dat ik wil upgraden (schone installatie,geen upgrade) van Xp naar Vista Ultimate.

Maar mijn pc is hiervoor niet helemaal 100% Vista Ready!

Ik draai een Pentium 4 3.2 GHz met een msi moderbord ms-7043 chipset PT880 en 512 Mb DDR geheugen van het merk Kingstong PC3200(200MHz) en de harde schijf is 160 Gb groot dus dat is wel voldoende.

Nu wil(moet) ik mijn geheugen dus wat omhoog krikken. Ik had erover gedacht om dadelijk 2Gb geheugen te kopen (1 wordt aangeraden, dus 2 lijkt me wel voldoende dan)

Mijn vraag was nu welk geheugen ik het beste koop en welk kan ik plaatsen op dit moederbord. Had al gehoord hier en daar dat DDR2 beter zou zijn ...
Zijn er nog dingen waar ik zeker op moet letten
Of is het misschien beter van een nieuw systeem aan te schaffen ...

Met dank :o

Laatst bewerkt:
Dank je Lange Pier voor de vlugge info.

ZOu ik dan het best zijn om er gewoon DDR in te steken of om te voorzien om een ander systeem te kopen of dingen up te daten zodat deze pc er nog enkele tijd doorkan om vlot applicaties te draaien en hier en daar wat mulitmedia toestanden ..Gamen is hier niet aan de orde...

Alvast bedankt vr de reacties!! :thumb:

Zou het nu zo laten en doorsparen voor een algehele update, met moederbord, bijpassende processor, geheugen en videokaart, eventueel een zwaardere voeding, indien nodig.

Al je geen games speelt zul je nu iets langer moeten wachten tot een progje iets heeft gedaan, dat versnel je niet met meer geheugen of processor op je huidige bord, maar die werkt toch?

@ Lange Pier..

Ja alles werkt perfect, geen enkel probleem. Maar ik kan een Vista Ultimate editie via mijn werk(school) kopen vr 65€ . En wou deze op mijn pc instaleren (schone installatie dan) en eventueel een dual boot opzetten langs xp . Gewoon om wat wegwijs te geraken in Vista en daar wij op school binnenkort ook Pc's met vista krijgen dat ik thuis wat kan oefenen... Niet dat de leerlingen slimmer worden dan de leerkracht :)(wat zowiezo toch wel al is dnek ik)..

Dus zou ik vista op mijn 'oud systeem' instaleren zou er toch niet meer op gedaan worden dan wat verken werk en tekstverwerker/internet toepassingen (zeg maar bureau werk) ..
Daar zou ik dan wel enkele euro voor over hebben om mijn geheugen wat op te krikken daar 512 gewoon weg niet voldoende is voor vista..

Btw kan iemand mij ongeveer een richtprijs geven vr 2Gb DDR geheugen..ik heb 512 Weet niet of ik hiermee nog iets ben .. Bvb 1Gb bijsteken zodat ik 1.512 Gb heb???

Thnx Lange Pier vr de fijne hulp!:thumb:

Bedankt Haary Snor & Lange Pier ook vr de fijne informatie.

Denk dat ik eruit ben vr die prijs wil ik nog wel even met mijn pc erdoor.

Voor mij is deze vraag opgelost!

Hartelijk Dank:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan