mijn visie:
1 Waarom zijn er zulke grote prijsverschillen?
-De geheugen grootte (64,128,265,512), het type DDR, SDRAM, SRAM, RamBus(PC-100, 133, 2800) Dat soort dingen bepalen de prijs.
2 Zijn er nog bepaalde merken aan te raden?
-Ik heb laatst nog memory gekocht van een onbekend merk en dit werkt uitstekend. Mijn ervaring met memory is dat het merk niet echt uitmaakt, het memory is tegenwoordig van een goede kwaliteit...(Anderen raden misschien wel een bepaald merk aan. Een bepaalde configuratie...compaq-compaq memory is meestal beter/alleen mogelijk)
3 Ik heb nu win 98se ik wil xp is 256 dan genoeg?
-Ik ben terug naar 2000. Ik had 220MB en XP draaide niet lekker, ik heb toen 256 erbij gekocht en het draaide nog steeds niet naar behoren...Dit is natuurlijk ook afhankelijk van je systeem configuratie (hardisk, videokaart, etc)...XP is wel een O/S dat veel memory gebruikt maar 128 is volgens microsoft genoeg.
--
Voor Windows® XP Home Edition hebt u nodig:
Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte*.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat.
--
Anyone, correct me if i'm wrong...
Greetz,
Jeffrey