Welk geheugen kan hier het beste in

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reja88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Wij hebben een anderhalf jaar geleden zelf een PC samen gesteld

Hierin zitten onderandere
Hitachi Deskstar 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300
Asus Moederbord A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 3500+ Venice 2.2 GHz, 1000 MHz
XFX VGA GeForce 7800 GT Extreme 256 MB

2X Corsair ValueSelect 512MB400 512 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5

Op het moederbord zitten 4 slot voor geheugen stickjes
en er zijn er dus al 2 bezet

Maar nu willen wij van 1024MB naar 2048MB
en wij willen graag nog 1 slot overhouden voor een latere uitbreiding

Zouden wij een stickje kunnen gebruiken van een ander merk op zou dit voor problemen kunnen zorgen

En welke zouden jullie dan aanraaden

M.v.G
Remco Jansen

Een geheugenbank van een ander merk zal niet uitmaken.

Maar dat krijg je deze configuratie: 2x 512 + 1x 1024

Die is denk ik niet optimaal, je zou beter een nieuwe set kunnen kopen van 2x 1024 welke ook nog eens in Dual Channel werken. (De Twinx serie van Corsair bijvoorbeeld)

Is dat niet optimaal of werkt het niet

Want ja tis toch 2 x zo duur he:confused:

Wat jij woilt doen, is problemen zoeken. Uw Mobo onderstreutn dual-channel gegeugeh, en het gegeugen moet normaal gelijkelijk verdeeld zijn over elke bank, dus 2 lattern in bank 0 en 1, en 2 latten in 2 en 3. Als je één bank vrij laat zal je geheugen niet meer dual-channel werken (dus veel trager) en zal bovendien je systeem niet meer stabiel zijn. ook is het beter niet alle vier de banken te bezetten indien niet nodig, zeker AMD heeft dan de slechte gexwoonte de snelheid spontaazn van 400 naar 333 terug te draaien.

Dus in jou gevalmis het het beste 2 nieuwelatten van 1 Gb en de oude latten van 512 in deaanbieding.

Jan

Ik wil mijn ervaringen met het upraden met geheugenstrips ook even delen met jullie. Ondanks het feit dat ik een ander mobo (MSI) heb, kwam ik voor een vervelende verassing te staan. Ik had er twee latjes van 512 Mb pc3200 inzitten en nog twee sloten vrij, dus ik dacht geen probleem, gewoon een latje van 1024Mb gekocht en erbij geplaatst.
Niet dus, startte niet meer op, elke lat in elk slot in verschillende samenstellingen geprobeerd, nix, nada, noppes.
In arrenmoede maar eens gebeld met de computerwinkel-helpdesk. Wat bleek?? Alleen de eerste twee geheugenslots van mijn mobo ondersteunden het snellen pc3200 geheugen, ik de andere twee konden alleen langzamen. Best ***lig als je dat niet weet!

Wat bleek?? Alleen de eerste twee geheugenslots van mijn mobo ondersteunden het snellen pc3200 geheugen, ik de andere twee konden alleen langzamen. Best ***lig als je dat niet weet!

Dat is 90% van de gevallen zo, 2 slots bezet-->geheugensnelheid PC3200, 4 slots bezet-->>geheugensnelheid PC2700 (als voorbeeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan