Welk geheugen? met software opzoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo bedenkers van oplossingen......:thumb:

Bestaat er een stukje software die je precies kan vertellen wat voor geheugen bankjes in je pc hebt zitten?
Ik heb hier wel Everest maar die zegt alleen maar 512 Mb.
Ook met Start, Uitvoeren en dxdiag heb ik niks aan.

Ik wil graag meer weten zoals DDR 1, 2 enz.

Heeft iemand een idee?

DDR1 zul je denk ik ook niet ergens vinden. DDR1 is gewoon DDR...

Maar kijk eens onder SPD in Everest als je meer over je geheugen wilt weten.

screenhunter132uc1.jpg

N.b. ik vermoed dat bij DDR2 het type nog steeds op DDR zal staan en je het ergens anders aan kunt zien, in de naam of de snelheid, bijvoorbeeld PC2-3200 (400 Mhz) of zo iets. Aan de 2 achter PC kan je dan zien dat het DDR2 is.

Post als je er zelf niet uit komt gewoon even een scherm printje en iemand zal wel reageren met wat voor type het is :)

Laatst bewerkt:
Kijk hier heb ik wat aan.:thumb:

Volledige info over het geheugen.

Bedankt Withaar :thumb:

Everest is van dezelfde maker als Aida32 is daar de opvolger van. Zelfde programma onder een andere naam. Alleen Aida32 wordt niet verder ontwikkeld en loopt dus achter.

Everest is van dezelfde maker als Aida32 is daar de opvolger van. Zelfde programma onder een andere naam. Alleen Aida32 wordt niet verder ontwikkeld en loopt dus achter.

En eh... de gratis versie van Everest wordt ook niet verder ontwikkeld (is van augustus 2005), alleen de betaalde.

Vandaar dat ik liever PC Wizard gebruik en adviseer, gratis en up-to-date, er is onlangs nog weer een nieuwe versie uitgekomen:

http://www.cpuid.com/pcwizard.php (editie 2008!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan