Welk geheugen moet ik nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamjostie

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Hallo allemaal,
Ik heb nogal last van een trage computer (bij het spelen van spellen vooral), en wil hierom mijn werkgeheugen uitbreiden. Alleen heb ik hier geen flauw verstand van, zouden jullie mij daarom willen helpen? Ik heb de volgende informatie verzameld met Everest:

Werkgeheugen:

[ DIMM1: Infineon 64D64320GU6B ]

Eigenschappen Geheugenmodule:
Modulenaam Infineon 64D64320GU6B
Serienummer 075D4078h
Modulegrootte 512 MB (2 ranks, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR SDRAM
Geheugensnelheid PC2700 (166 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning SSTL 2.5
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Gereduceerd (7.8 us), Self-Refresh

Geheugeninstellingen:
@ 166 Mhz 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 133 Mhz 2.0-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS)

Processor:

CPU-Eigenschappen:
CPU Type Intel Pentium 4, 3017 MHz (15 x 201)
CPU Aanduiding Northwood HyperThreading
CPU stepping D1
Instructieset x86, MMX, SSE, SSE2
Origineel kloksnelheid 3000 Mhz
Min / Max CPU Multiplexer 15x / 15x
Engineering Sample Nee
L1 Trace Cache 12K Instructions
L1 Data-cache 8 KB
L2 Cache 512 KB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

Multi CPU:
Moederbord ID OEM00000 PROD00000000
CPU #0 Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz, 3014 Mhz
CPU #1 Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz, 3014 Mhz

CPU Technische Informatie:
Verpakkingstype 478 Pin uPGA
Verpakkingsformaat 3.50 cm x 3.50 cm
Transistoren 55 miljoen
Procestechnologie 6M, 0.13 um, CMOS, Cu, Low-K
Verpakkingsoppervlak 131 mm2
Core Spanning 1.475 - 1.55 V
I/O Spanning 1.475 - 1.55 V
Typische prestatie 38.7 - 89.0 W (Afhankelijk van de kloksnelheid)
Maximale prestatie 49 - 109 W (Afhankelijk van de kloksnelheid)

Moederbord:

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 02/19/2004-SiS-648-6A7I0G0LC-00
Moederbordnaam Gigabyte GA-8SGXP

Front Side Bus Eigenschappen:
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 201 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 805 Mhz
Bandbreedte 6436 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen:
Bus Type DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 168 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 335 Mhz
Bandbreedte 2682 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen:
Bus Type SiS MuTIOL
Bus Breedte 16 bit

Moederbord Technische Informatie:
CPU Sockets/Slots 1 Socket 478
Expansie Slots 5 PCI, 1 AGP
RAM Slots 2 DDR DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, LAN, IEEE-1394
Groottefactor(Form Factor) ATX
Moederbordafmeting 240 mm x 300 mm
Moederbord Chipset SiS648FX

Nu wil ik graag mijn geheugen uitbreiden met 1 gigabite, alleen begrijp ik het niet met al dat Ghz gedoe en FSB. Zouden jullie kunnen vertellen of het volgende kaartje goed is?

Dane-Elec DDR-333 1GB D-Memory

Link website:
http://www.micro-mail.nl/web/response.nsf/...ic?OpenFrameSet

Ik wil dan mijn oude kaartje erin laten en dus 1,5 gb hebben. Is dat mogelijk? (ik heb nog 2 slots open)

de link die je stuurde werkt niet

maar het kan zijn dat omdat je een ander merk zet dat ie conflict geeft(ik zeg kan)

Laatst bewerkt:
wat ik zal doen

als ik jou was zou ik de geheugen module er uit halen en naar een computerwinkel gaan
(geeeeeen mediamakt):mad:

PS: WEL EVEN ZORGEN DAT JE NIET STATISCHE GELADEN BEN PAK EVEN DE KAGEL OF DE TAFEL BEET SUCCES!!!!!!

HOOP DAT IK JE ZO GEHOLPEN HEB

Wat ik aan het lijstje af kan leiden is dat je een geheugenmodule moet hebben van PC2700 DDR.

@tibbeatjshm: En nu in het Nederlands en zonder Capslock aan... :rolleyes:

Wat ik aan het lijstje af kan leiden is dat je een geheugenmodule moet hebben van PC2700 DDR.

@tibbeatjshm: En nu in het Nederlands en zonder Capslock aan... :rolleyes:

Dat lijkt mij vreemd, de processor heeft een frequentie van 200mhz, quadpumping levert dat 800mhz bus op, m.a.w. PC3200 is nodig en dan ook nog twee identieke reepjes omdat het een hyperthreading processor betreft en dus graag dual channel geheugen heeft.
De pc zal dus vele malen sneller worden van twee identieke PC3200 reepjes (zelfs al zou dat samen maar 1Gb zijn) dan door het bijplaatsen van een reepje 1Gb PC2700 waardoor de processor en het geheugen nooit optimaal zullen presteren.

Alvast superveel bedankt voor jullie hulp :D :thumb:

Nu heb ik dus een kaartje van 512mb opgezocht van pc3200 (ik heb maar een bepaald bedrag uit te geven rond de 50 tot 70 euro). Zouden jullie me kunnen vertellen of deze goed is:
Kingston ValueRam DDR PC3200 G074320 / KVR400X64C25/512, 512MB PC3200 CL2.5 DIMM DDR < Klik :D

Als dit niet een goed kaartje is zou iemand mij dan kunnen vertellen welke ik dan het beste zou nemen?

Wanneer je besluit om 1 reepje bij te zetten en daarbij kiest voor PC3200, dan zal dat geheugen toch "terug klokken"' naar de lagere snelheid van de al geplaatste PC2700 module.
En ook niet in dual channel werken...

Je hebt wel wat prestatiewinst, maar eigenlijk lang niet wat mogelijk zou zijn...

Edit:

Maar binnen jouw budget is het echt geen probleem om 2 gelijke reepjes PC3200 te kopen van ieder 512mb:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/...oEvxYAcWwyZg==&orderField=prijs&orderSort=asc

Laatst bewerkt:
Nu heb ik nog een andere vraag:
Op een PC2700 zitten 184 pinnen. Op een Pc3200 zitten er 200. Is dit een probleem of kan ik deze er gewoon inzetten?

Voor de rest echt superveel bedankt :thumb: :)

Nu heb ik nog een andere vraag:
Op een PC2700 zitten 184 pinnen. Op een Pc3200 zitten er 200. Is dit een probleem of kan ik deze er gewoon inzetten?

Voor de rest echt superveel bedankt :thumb: :)

Je moet ook geen DDR2 nemen, maar gewoon DDR!!!

Oow mijn excuses, Ik had op die link van u geklikt en daar stond die website bij. Alleen hij gaf niet meteen het product en daarom moest ik hem eerst opzoeken. Daarom heb ik deze fout gemaakt :confused: Echt superveel bedankt :thumb:

Toch nog een klein vraagje (waarschijnlijk de laatste):o :
Is het nodig omdat ik nu meer en sneller data word verzonden en het dus waarschijnlijk warmer word in mijn pc om een koelventilatie in te bouwen? Mijn pc is namelijk al vrij veel uitgevallen omdat het te heet werd binnen (veel stof in de ventilatie in mijn computer) en ik ben bang dat het alleen maar warmer word. Zo ja, kan ik dit zelf doen of moet ik dit laten doen?

Gewoon met een kwastje de fans allemaal goed schoonmaken (als de computer uit staat), vooral die van de koeler op je processor en je videokaart zou in eerste instantie voldoende moeten zijn

Temperaturen:
Moederbord 53 °C (127 °F)
CPU 11 °C (52 °F)
Aux 44 °C (111 °F)
GPU 59 °C (138 °F)
GPU omgeving 43 °C (109 °F)
WDC WD1600LB-55EDA0 46 °C (115 °F)

Valt nu nog wel mee maar als ik een spel start en speel gaat hij toch wel richting de 70-80°. Dit is de temperatuur met een paar programma's open en een webbrowser.

je videokaart naar 70- 80 graden?

heb je daar de fan ook al eens van schoongemaakt?

je cpu 11 graden??hhhmmmm

Dat is inderdaad aan behoorlijk aan de hoge kant!

Een andere processor-koeler zou denk ik een hoop schelen.

Het raam staat hier ook nog is wijd open dus zou dat ook nog is moeten schelen. Ik maak altijd maar 1 koeler schoon. Ik heb tot dus ver geen 2de gezien. Waar zit de tweede? is dat een blok bovenin waar je voeding ook zit?

Kijk eens aan de onderkant van je videokaart of daar nog een fan zit ?

Ik heb het er met iemand anders over gehad en die zei dat mijn temperaturen goed waren :thumb:. Iedereen enorm veel bedankt voor de hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan