Welk geheugen nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Akon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Akon

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2005
Ik wil mijn pc met extra ram uitbreiden, maar ik weet niet welke ram er in moet. Kan iemand dit voor mij checken? Heb een NEC MS-6339.

Als je even het programma Aida dowload of Dr Hardware dan kunnen deze je wel vertellen wat je in huis hebt.

inderdaad RIMM geheugen

System Memory:

* Supports 4 memory slots (2x2 channels) using four 184-edge connector pads RIMMs with gold-plated contacts.
* Memory bus frequency: 400 MHz.
* Supports high speed 800 (PC800) MHz transfer rate.
* Serial Presence Detect (SPD) support.
* Operates from a 2.5 V supply (±5%).
* Supports both ECC and non-ECC RIMMs.
* Low power and powerdown self refresh modes.
* Using non-ECC memory, supports a maximum memory size of 512 MB (128-bit technology) or 1 GB (256-bit technology).

Kan er behalve RD ook SDRAM in?

Laatst bewerkt:
eeeh... nee, volgens mij niet... maarre, rimm is sneller dan sd, alleen het nadeel is dat het net als het oude edo-ram in combinaties van 2 geplaatst moet worden.

Weet iemand dit zeker?

En ik had nog een vraag...ik heb 4 ram sloten, twee zijn opgevuld met ram modules, maar die andere twee met andere sticks, weet iemand wat deze sticks kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Sarvo
eeeh... nee, volgens mij niet... maarre, rimm is sneller dan sd, alleen het nadeel is dat het net als het oude edo-ram in combinaties van 2 geplaatst moet worden.

Dus het gaat niet werken als ik 2x64 Samsung erin heb, 1 ''opvul'' stick en 1x512MB Samsung?

Je moet hier echt rimm modules voor hebben!
Helaas zijn deze een stuk duurder dan dimm.

ik ben er ook een keer ingestonken de volgende moederborden heb ik er ook op gelet dat ik sdram kon gebruiken.

H

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Ron_123

* Using non-ECC memory, supports a maximum memory size of 512 MB (128-bit technology) or 1 GB (256-bit technology).

Hoe weet ik nou van welke technologie ik gebruikmaak? :o

En weten jullie zeker dat het in setjes van 2 geplaatst moet worden?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Akon

En weten jullie zeker dat het in setjes van 2 geplaatst moet worden?

Als je van de dual gebruik wilt maken wel.

Geplaatst door hehe

Als je van de dual gebruik wilt maken wel.

Het gaat mij er niet om dat dual gebeuren, maar of het werkt als het niet per 2 word geplaatst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan