welk geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jabuzero

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Goedemorgen,

Heb een tweedehands moederbord gekocht incl. CPU en geheugen voor € 30. (koopje?)
Het gaat om de ECS K7VZA/KT133 met een Duron 700Mhz en 3x 64Mb SDram pc133.
Nou wil het geval dat het moederbord maar 3x 16Mb van het geheugen herkend of 1x16 als ik ze er per 1 in doe.
Het zijn stripjes met aan 1 kant chips waar op staat 8Mx8.
Volgens mij moet er een ander type geheugen op maar weet dit niet zeker, of zijn er nog instellingen in de bios die ik kan aanpassen?

alvast bedankt............

Zet de instellingen in bios op "by spd" dan zouden ze automatisch moeten worden herkend. Heb je nog ergens anders een reepje sdram liggen? stop die er eens in als deze hetzelfde doet is er echt iets mis.

Ik heb nog 2 reepjes 128Mb 100Mhz liggen en heb deze ook al geprobeerd met hetzelfde resultaat :(

[edit] 2x 64Mb moet het zijn.
en spd in de bios ben ik nog niet tegen gekomen, zal nog es ff kijken.[edit]

Laatst bewerkt:
het is opgelost, er zat nog een schroefbus onder het moederbord (AT), ik dacht dat ze er allemaal uit waren :o

toch weer bedankt voor de reactie's

Ik zie niet echt de link tussen de schroefbus en het gedeeltelijk herkennen van het geheugen :) maar leuk dat het opgelost is.

In de kast zitten schroefbussen voor AT en ATX mobo's, 'k was er 1 voor AT mobo vergeten uit te halen.
De schroefbus maakte sluiting precies onder het geheugen, waardoor er dus iets mis ging met de herkenning van het geheugen.
Schroefbus er uit, mobo er weer in en het spul draait weer als een zonnetje :D

Damn, dan mag je echt van geluk spreken.. Voor hetzelfde geld waren zowel geheugen als moederbord gemold.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan