welk geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WinME

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Mijn moederboard ondersteund: DDR DRAM PC1600/PC2100/PC2700/PC3200* En ik wil ereen van 512 MB

Welke zal ik nemen en wat is het verschil?

Ik heb een CPU met een FBS van 333.

Ik wil maximaal 100,- uitgeven, en ik wil het bij een zaak bij me om de hoek kopen: http://www.dvc-computers.nl/shop/N_grp_8_6-1.html

* = mijn mobo ondersteund alleen PC3200 van de merken: Micro, Samsung en Apacer (op die website zie ik er geen merk bij staan :O)

Eigenlijk zou ik voor de snelste gaan, maar ik weet niet of je geheugen dan op PC3200(400mhz) draait, met jou CPU.
Ik zou dat eerst eens informeren.
Je geeft mischien anders onnodig extra geld uit, voor iets wat niet volledig gebruikt wordt.:confused:

Mocht het met jou CPU niet volledig gebruikt worden zou ik de PC2700(333mhz) nemen.

Het verschil is de snelheid waarmee het geheugen draait.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door crash
Eigenlijk zou ik voor de snelste gaan, maar ik weet niet of je geheugen dan op PC3200(400mhz) draait, met jou CPU.
Ik zou dat eerst eens informeren.
Je geeft mischien anders onnodig extra geld uit, voor iets wat niet volledig gebruikt wordt.:confused:

Mocht het met jou CPU niet volledig gebruikt worden zou ik de PC2700(33mhz) nemen.

Het verschil is de snelheid waarmee het geheugen draait.
is het verschil merkbaar tussen PC2700 en PC3200, vast niet he? :P

[edit]en welke moet ik hebben op de site? is dat de S3+ DDR 512Mb PC333? [/edit]

Laatst bewerkt:
Het zal gerust merkbaar zijn.
Zeker als je een test met een benchmark programma doet.
Daarbij komen de RAS en CAS instellingen er ook nog bij kijken.
Je hebt bijvoorbeeld pc2700 geheugen met een lage RAS en CAS instelling.
Als je dat gaat vergelijken met een pc3200 met een hoge RAS en CAS, zit er niet zoveel verschil in de snelheid.

Het blijft wel zo, dat de een pc3200 sneller is dan de pc2700.

Geplaatst door crash
Oops, er ging iets fout.:o:D
[offtopic]ik zag het[/offtopic]

Maare weer ontopic :D

Had je mijn edit gelezen?

"en welke moet ik hebben op de site? is dat de S3+ DDR 512Mb PC333?" <-- PC laag getal :eek:

Helaas geven ze geen duidelijke info over dit geheugen.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan