Welk geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen14

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2005
Hallo,

in mijn moederbord, elitegroup k7s5a, is plaats voor 2 soorten geheugen: sdram en ddr - sdram. Nu wil ik het huidige sdram eruit halen en er ddr in stoppen. Alleen weet ik niet welk soort ik moet nemen. In het boekje erbij staat: ddr up to 266 mhz memory bus. Ben ik hierdoor gebonden aan pc2100, of zou er ook pc3200 in kunnen (misschien dat dat dan langzamer kan draaien)?

Mvgr. Koen

Ik heb onlangs in een laptop geheugen geplaats, welke tot pc2100 zou gaan.
Ik heb er 2x pc2700 in geplaatst, en deze draaien perfect. Uiteraard op een langzamere snelheid.

Je bent inderdaad niet gebonden aan pc2100. Het geheugen is backwards compatible dus pc3200 werkt gewoon alleen op een lagere snelheid (dus als pc2100). Daarbij heb je natuurlijk het voordeel dat je bij een upgrade van je systeem je geheugen kunt meenemen.

Houdt er wel rekening mee dat de K7S5A kieskeurig kan zijn voor wat betreft het geheugen. Het wordt bij dit bord altijd aangeraden om merkgeheugen te nemen in plaatsen no name geheugen. Ben je van plan om 2 reepjes geheugen te kopen, zorg er dan voor dat deze identiek zijn om eventuele compatibiliteitsproblemen te voorkomen.

Leila zei:
Je bent inderdaad niet gebonden aan pc2100. Het geheugen is backwards compatible dus pc3200 werkt gewoon alleen op een lagere snelheid (dus als pc2100). Daarbij heb je natuurlijk het voordeel dat je bij een upgrade van je systeem je geheugen kunt meenemen.

Houdt er wel rekening mee dat de K7S5A kieskeurig kan zijn voor wat betreft het geheugen. Het wordt bij dit bord altijd aangeraden om merkgeheugen te nemen in plaatsen no name geheugen. Ben je van plan om 2 reepjes geheugen te kopen, zorg er dan voor dat deze identiek zijn om eventuele compatibiliteitsproblemen te voorkomen.

Ok, ik wil nu een dual channel kit van kingston nemen, is dit mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan