welk geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank87

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
hallo allemaal,

heb een vraagje over het geheugen, hoe weet ik nou welk geheugen ik moet halen dat goed draait in mijn pc.

Als ik in de handleiding van mijn moederboard kijk staat er:
Memory: 2 DDR DIMM Slots: DDR1 and DDR2
1 DDR DIMM Slot Supports PC3200 (DDR400), Max. 1GB,
2 DDR DIMM Slots Supports PC2700 (DDR333) / PC2100 (DDR266), Max. 2GB
Nu vraag ik me dus af wat het verschil precies is en wat ik dus kan halen.

alvast bedankt voor de info

Hoi als ik zo lees heb je ddr 1 geheugen en dan 1 stripje pc3200 en 1 stripje pc2700 en om precies te weten wat je moederbord aan kan is het van belang om te weten welk moederbord je hebt. Je zou trouwens al kunnen overwegen om de pc2700 te vervangen want die bepaalt in dit geval de snelheid en die is lager als de pc3200.

Modag

Ligt eraan hoeveel je erin wil hebben.
Wil je 2 GB dan heb je de tweede nodig.

Hoi als ik zo lees heb je ddr 1 geheugen en dan 1 stripje pc3200 en 1 stripje pc2700 en om precies te weten wat je moederbord aan kan is het van belang om te weten welk moederbord je hebt. Je zou trouwens al kunnen overwegen om de pc2700 te vervangen want die bepaalt in dit geval de snelheid en die is lager als de pc3200.

Modag

nee, ik wil mijn geheugen upgraden, en dat staat in de handleiding dat dat maximaal is voor mijn moederboard. Nu vraag ik me af wat het verschil bijvoorbeeld is tussen de pc2700 en de pc2100.

Hoi,

Sorry was even te vlug nu ik het zo lees kan je met pc 3200 max 1gig en met pc 2700 max 2 gig nu is het van belang wat je wil en wat er nu al in zit.

Modag

ke, ga alles vervangen denk ik dus als ik 2gig wil moet ik pc2700 nemen. En wat is dan het verschil tussen DDR1 en DDR2?? kan dat beiden in combinatie met de pc2700??

Hoi,

als je ddr 2 sloten erop hebt zitten zou ik voor ddr 2 gaan nu weet ik dat asrock van die moederborden heeft heb jij er ook z'n een en welk type heb je dan.
Om te kijken wat je dan max kan hebben.

Modag

ej,

het is inderdaad een ASrock moederboard, het is een P4VM800.

Frank

Dit staat op de Asrock site:

Memory
- Supports DDR400/333 non-ECC, un-buffered memory
- DIMM slots: 2
- Max. capacity of system memory: 2GB

Dus maximaal 2 x 1 gb DDR400 oftwel PC3200

Dat is DDR1 (DDR2 past NIET op je bord) en DDR400 geeft de snelheid van het geheugen aan, DDR400 is dus sneller dan DDR333

Hoi,

Ik heb even gekeken maar dit bord ondersteund allleen ddr 1 geheugen en dan met pc3200 max 1gig en pc 2700 2 gig
Pc 3200 snelheid 200Mhz
Pc 2700 snelheid 166mhz
Zo uit mijn hoofd
Modag

Dus voor optimaal gebruik van mijn mobo moet ik 2gig pc 2700 halen?!

hartelijk bedankt allemaal
Frank

vinden jullie dit allemaal op de asrock site?? En wat is het nou??

zou het graag weten, want snap er zelf de ballen niet van :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan