welk ipadress gebruik ik met router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bukum

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2003
hallo allemaal

ik ben al 3 weken bezig met mijn router te installeren.
ik werk met kabel en heb al vanalles geprobeerd wat ze van helpmij adviseren.
maar ik vraag mijn eigen af of ik wel het goede ipadress heb.
als ik mijn comp. rechtstreeks op het modem van chello aan sluit.
krijg ik dit ipadress 213.93.59.169 met het vervolg.
sluit ik mijn router aan krijg ik 192.168.2.100
doe ik mijn fysiek adres clonen zet mijn router niet automatisch mijn ipadres erin.
dan doe ik dit zelf 192.168.2.100
255.255.255.0
192.168.2.1
192.168.2.1 doet hij niets meer weet iemand of ik dan het goede ipadress invoer.(slaat vast en moet ik hem weer op fabrieksinstellingen zetten)
weet iemand anders misschien nog iets.

Dat jij het 192 adres krijgt is goed als je achter de router zit. Je router krijgt het 213 adres aangezien die als 1e achter je modem zit.

Je moet je internetinstellingen op je pc op automatisch zetten

Het ip 213.93.59.169 is door de provider (chello) aan jou toegewezen.

Door een router tussen het modem en de computer(s) te zetten creeer je een netwerk waardoor alle computers die aangesloten zijn op de router een ip van de router krijgen toegewezen (192.138.2.x)

Rechtermuisknop "Mijn Netwerklocaties" > Eigenschappen > Rechtermuisknop "Lan-verbinding" > Eigenschappen

Vervolgens "Internetprotocol" selecteren > Eigenschappen > IP automatisch toewijzen

niet blond maar waar moet ik met mijn rechtermuis knop op klikken

Staat DHCP ingeschakeld in de router? Als dat niet zo is dan heeft het ook geen zin om automatisch een ip toe te laten wijzen...

ja ,dan moet ik het fysiek adres clonen en dan doet hij verder niets moet ik nog automatisch mijn ip ingeven en dan geeft ie aan wanlink is down.
en dan snap ik het niet meer .ik doe iets verkeerd misschien maar wat,zie ik iets over het hoofd.

Je moet het mac adres clonen van de pc waar je het eerste mee hebt ingelogd bij chello.

Dan naar uitvoeren gaan en cmd intikken.
daar achter je naam ipconfig/release intikken.
Daarna weer ipconfig/renew intikken.
Daarna kun je opnieuw inloggen bij chello

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan