Welk land op router kiezen voor beste WiFi??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Weet er iemand welk land te kiezen op je WiFi router om de router het sterkste signaal te laten uitzenden?
Ik neem aan dat daar verschil in zit...anders zou de optie er ook niet op zitten.....toch??

Ik hoor graag van jullie.

gr.

Nossie

Geen verschil. De landinstellingen hebben te maken met de taal van je router-interface.

Jasper

Bij mijn Ziggo router staat het ingesteld op Nederland maar de interface is in t Engels, dus dat verhaal gaat niet helemaal op.
Voor zover ik weet is het een "juridisch" dingetje...

De taal veranderd niet als ik de land instellingen wijzig. De land instellingen staan specifiek onder het 'hoofdstuk' draadloos. Dus naar mijn idee zou er wel verschil moeten zijn met bepaalde instellingen voor draadloos. Maar in verschillende landen blijven alle in te stellen mogelijkheden hetzelfde, vandaar dat ik denk dat het invloed heeft op het zendvermogen.

Gr.

Nossie

In bepaalde landen zijn specifieke WIFI frequenties niet toegestaan voor consumenten.
Daarom dat het in de instellingen geselecteerd moet worden

Heeft te maken met de te gebruiken kanalen en zendvermogen. Deze kunnen per land verschillen.

Bij EnGenius is men zo vriendelijk geweest een vinkje in de webinterface te zetten met de vraag of ze de lokale wetgeving moeten volgen of niet.

Dus heeft toch invloed op het zendvermogen...... Enig idee in welk land het zendvermogen het hoogst is.

Geen idee. Heeft ook weinig nut, aangezien internet tweerichting verkeer is. Het retoursignaal zal er geen groter bereik van krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan