welk mac adres clonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik heb voor iemand anders een broadband routertje gekocht. Hij heeft @home. Nu moet ik blijkbaar het mac adres clonen, maar welk mac adres is dat? Hij heeft een eigen netwerkkaart in de pc zitten en een externe netwerkkaart die hij van @home heeft gekregen. Welke moet ik nemen en hoe doe ik dat?

Je moet het MAC-adres overnemen van de kaart waar @Home mee geactiveert is. Ik denk die externe, omdat hij deze speciaal van @home gekregen heeft.

Dat kan je trouwens ook zien aan het IP-adres toch?

Hoe bedoel je, aan het ip adres? Bedoel je in ipconfig /all?

Uhm.. ik heb ook @home, maar ik hoef niets met MAC-adressen te doen..

Het enige wat ik in de router in moet vullen is de PC-naam die ik van @home heb gekregen :)

Ik begrijp dat als het ik wil clonen het mac adres van de netwerkkaart van @home moet invullen en dan klikken op clone mac adress, zoals hier?

Ik probeer het eerst zonder te klooien, eh clonen.

Heel simpel.
Zorg dat je op de ouderwetse manier verbinding maakt:
Dus rechtstreekse verbinding modem-computer.
controleer of internet werkt.

Open een dos-scherm (uitvoeren->cmd) en toets dit in:
ipconfig /all (incl spatie en daarna enteren)

Nu krijg je diverse informatie. Oa het mac-adres van de gebruikte netwerkkaart in de pc.
Deze vul je in als het te clonen mac-adres.

Bij sommige providers is dit overigens niet noodzakelijk en werkt alles gewoon prima. Bij anderen is het ook niet noodzakelijk, maar moet je wel ff het modem een tijdje uitzetten.

Geplaatst door hangmat
Ik begrijp dat als het ik wil clonen het mac adres van de netwerkkaart van @home moet invullen en dan klikken op clone mac adress, zoals hier?

Ik probeer het eerst zonder te klooien, eh clonen.

Waarom wil je persé clonen? Is absoluut niet nodig bij @home. Je hoeft, zoals eerder aangegeven, alleen het nummer dat je van @home hebt gekregen in de router te zetten

Yes, het is gelukt, en inderdaad zonder te clonen. Ik ben blij, en mijn moeder ook want die kan nu ook internetten op haar pc zonder dat pa daar last van heeft. Lol alom. Ik dank u allen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan