Welk merk gaat langste mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Ik vraag me af, welk laptopmerk gaat over het algemeen het langst mee?

Dit is echt een rare vraag. Waarschijnlijk gaat iedereen iets anders zeggen, omdat het ieders eigen mening is. Ik zeg Tulip. Ik heb er een van 20 jaar oud en hij doet het nog perfect:D! Ook heb ik nog een Compaq laptop van 12 jaar oud en een IBM Aptiva 2137-E60 uit 1998. Alleen zijn deze merken hun glans verloren. Tulip is failliet gegaan rond 2000, Compaq is nu van HP en HP maakt geen goede kwaliteit laptops meer en de computertak van IBM is overgenomen door Lenovo, en die maakt ook geen kwaliteit meer. Het beste merken nu zijn Asus, Toshiba en Sony. De gemiddelde leeftijdsduur van een laptop is 6 jaar. Je ziet gewoon de laatste tijd door de bomen het bos niet meer met die laptopmerken en degelijkheid. Ik zeg altijd, je moet geluk hebben met een laptop.

Suc6:D!

Acer even vergeten, Dell schijnt ook nog redelijk te zijn en de al genoemde, BTO en XNB zijn ook niet slecht.

Blijf erbij dat ASUS nog steeds toonaangevend is in de laptop sector qua kwaliteit !! Niet de goedkoopste maar dan heb je ook wat......

Tweede en derde keus sluit ik me bij bassie9 aan zou ik ook voor Toshiba, Sony maar in mijn geval ook Samsung gaan !!

Als ik weer eens moet kiezen gaat het tussen deze 4 en andere zijn niet eens een optie !!

Ik raad je ten zeerste Acer, PB en dergelijke af !!

D[...]de computertak van IBM is overgenomen door Lenovo, en die maakt ook geen kwaliteit meer. [...]
Ben ik niet met je eens. De Thinkpads van Lenovo zijn betrekkelijk duur (zeker in NL) maar ze zijn wel solide.

ja,IBM maakt nog steeds computers.
Alleen niet voor de consumenten markt.
En Lenovo is hun consumenten sub merk.

ja,IBM maakt nog steeds computers.
Alleen niet voor de consumenten markt.
En Lenovo is hun consumenten sub merk.
IBM maakt inderdaad geen PC's meer, alleen nog servers en grote mainframes. De PC poot hebben ze jaren geleden aan Lenovo (een chinees bedrijf) verkocht. De Thinkpads die je nu kunt kopen zijn uiteindelijk wel gebaseerd op IBM's oorspronkelijke ontwerp maar verder staan ze er los van, Lenovo is gewoon een onafhankelijk bedrijf.

Naast Asus en Toshiba is MSI ook nog een goede keus,
Ik zou vooral weg blijven van acer en hp/compaq die hebben vaak hitte problemen.
Maar zoals bassie9 al zij, Je moet gewoon geluk hebben ;)

Naast Asus en Toshiba is MSI ook nog een goede keus,
Ik zou vooral weg blijven van acer en hp/compaq die hebben vaak hitte problemen.
Maar zoals bassie9 al zij, Je moet gewoon geluk hebben ;)

Hebben ook de laptops met HP Cool Sense de hitte problemen???

Dat zou ik niet weten,
Ik weet wel dat er veel youtube filmpjes zijn te vinden en reviews over mensen met een dv6 of dv7 series die zeggen dat die erg warm word.
en bij de envy 14 word ook bevestigd door een review van tweakers dat die erg warm word....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan