Welk merk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluismaster

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
ik wil een geforce 8800 in mn pc kopen maar wat is een goed merk??
deze had ik op het oog: EVGA GeForce 8800 GTS OEM
hier is EVGA toch het merk?? Net als bijv Nvidia (dat is het beste merk, weet k maar wel duur)
dus is deze kaart iets? zit er veel verschil tussen dezelfde kaart van nvidia??

alvast bedankt

Patrick

evga is dus het merk en nvida ook maar zij maken de chipsets voor de geforce series.
ook onder hun eigen naam nivida zijn er kaarten te koop.

ok dus als ik het goed begrijp maakt Nvidia alle kaarten of in ieder geval onderdelen ervan, en je kan ze dan kopen onder een hele zooi merken. dus ook onder hun eigen naam.

nou ja in ieder geval ik weet genoeg, het maakt dus niet uit wat ik koop geforce 8800 is gewoon goed. (ik wil em dan wel met 512 mb kopen)

allemaal bedankt!!:thumb:

nVidia maakt (o.a.) de chipsets voor bijv. de grafische kaarten welke door de fabrikanten van die kaarten gebruikt wordt, Deze kaarten worden dan bijv. nVidia Geforce 8800 genoemd en kunnen door fabrikanten als o.a. MSI, XFX, EVGA etc. vervaardigt worden.

In de High End kaarten (8800) zul je per merk weinig verschil in prestatie merken, echter in de Midrange en Lowrange kaarten kun je wél prestatieverschil tegenkomen, daar zit kennelijk voor de fabrikant meer ruimte (gegeven door nVidia). Wanneer je een Midrange kaart wilt aanschaffen is het extra aan te bevelen om verschillende benchmarks te raadplegen, ik zeg extra omdat ik vind dat je dat sowieso moet doen. Het gaat uiteindelijk niet om kattepis.

Groeten,

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan