welk modem

• Onderwerp starter Onderwerp starter mfi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mfi

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Ola allemaal,

kan iemand mij uitleggen wat nou het verschil tussen een interne pci 56 k modem van 10 euro en een van 50 euro?
Kan iemand mij bovendien aanraden wat voor modem ik moet nemen voor de volgende pc

compaq deskpro PIII 450 MHz, 64 mb geheugen
hij is voor iemand die net nieuw is met pc's dus het hoeft allemaal niet zo heftig te zijn

bij voorbaat dank voor de reacties

Het verschil in prijs zit in de kwaliteit van de onderdelen, maar vooral in de manier hoe het modem de processor gebruikt. De goedkoopste modems zijn Softmodems. Deze modems maken voor het grootste deel gebruik van de processor, en het systeem wordt dus langzamer als het systeem gebruikt wordt. Hardware modems daarentegen gebruiken de processor maar nauwelijks.

Voor die PIII450 zou ik dus zeker een hardwaremodem nemen. Je kan ze meestal herkennen aan de 'hardwaremodem' op de verpakkingen of andere aanduidingen als 'chipset modem' of 'rockwell'/'connexant'/'ambient'.

Hallo,

sorry voor de late reply maar bedankt voor de hulp
Ik heb een hardware modem aangeschaft van 16 euro en zo te zien werkt deze goed.
Ik vindt het trouwens wel een gedoe om in bellen en zo, geef mij maar mijn vertrouwde kabel aansluiting

mvg MFI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan