Welk moederboard heeft pci express 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

the master

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Hoi mensen,

Ik wil over een paar maanden mijn pc gaan verbouwen:
Nieuwe moederbord, geheugen, prosessor.

Ik heb al een tijdje geleden een videokaart gekocht die bestemd is voor pci e 2.0.
Nu heeft mij moederbord nog geen pcie 2 dus wil ik een andere die dit wel heeft.

Weet iemand een moederboard die minstens dit heeft:
2x pci express 2 aansluiting
4x ddr2 aansluiting
1x 775 socket
1x Firewire
4x Sata
1x ide aansluiting

Ik ben al een tijdje aan het zoeken voor een moederbord maar ik kan op bijna geen site vinden of de pci express aansluiting versie 2 is.

Alvast bedankt

The Master

Ik heb zelf nog even gekeken maar volgens mij is een p5e ongeveer het zelfde en een stuk goedkoper.

Hoi,

Ja dat kan kloppen was alleen maar om aan te geven welk moederbord voor je geschikt was maar inderdaad deze is goedkoper .
Maar ik weet niet of je een ati of een nvidia videokaart wil (hebt)want met deze kan je ati in crossfire zetten weet ook niet of dit je bedoeling is maar als je het later wel wil maar hou er wel rekening mee anders zou je weer een ander moederbord moeten kopen.
Modag

Laatst bewerkt:
ik zal even alle moederborden op een rijtje zetten die pci-e 2.0 aan boord hebben:

ATI:
x38/x48/en sommige p45 borden(moet je wel ddr3 geheugen erin proppen..)

NVIDIA:
750i SLI/ 780i sli/ 790i sli (voor de laatste geld ook weer dat je ddr3 moet kopen)

mvg,

merijn

ps: ik hoop dat je hier wat aan hebt:thumb:

Ik heb nu een nvidia kaart.
Kan deze dan (als ik over een tijd een 2e koop) geen nvidia in sli zetten.
Lijkt mij een beetje raar maar het kan (denk ik).

Ik heb ook liever een asus moederboard (kan ik via mijn werk terug sturen als hij kapot is)

The Master

Laatst bewerkt:
Ja deze kan ook ik had naar die p5e gekeken maar daar zat geen pcie 2.0 op dus deze is een goede vervanger.
Alleen nog even kijken of ik hem kan bestellen bij de winkel waar ik korting krijg.:thumb:

Bedankt

The Master.

Ik heb een P5N-D. Leuk bordje voor weinig geld (€109,- bij Alternate).
Zit pci-e 2.0 op voor een goede prijs. Kon mijn E8400 stabiel draaien op 4ghz en kan miss nog iets hoger.

Wat ik me afvraag is dat je zegt dat je al een nvidia kaart hebt en toch graag pci-e 2.0 wil hebben.
Ondersteund je GPU wel 2.0 dan? anders heeft het voorlopig niet zo veel zin tenzij je dan een nieuwe GPU op je lijstje zet.

Ik vraag me eigenlijk ook af wat de prestatieverschillen zijn tussen 1.0 en 2.0 aangezien ik hier nooit echt een duidelijke benchmark van heb gezien (misschien is het niet eens duidelijk te testen)

@ kwaksmak ! heb jij toevallig ddr2 1066mhz geheugen erop zitten? zo ja werkt dat dan goed wnat dan scheelt het me een hoop centjes:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan