welk moederbord adviseren jullie mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijntjuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
ik wil even weten welk moederbord beter zou zijn voor amd, ik had er 2 uitgekozen maar ik weet niet welke:confused: dus kunnen jullie mij wat adviezen geven? (geen abit foxconn gigabyte of whatever IK WIL ASUS!)

1. Asus M3A AMD 770, SATA2 RAID, GLAN(ondersteund pci-e 2.0:D)

2. Asus M2N-SLI nForce 560 SLI MCP, SATA2 RAID

mgv,

merijntjuh

Laatst bewerkt:
Nou dat lijkt me duidelijk,
Die M3A natuurlijk!

Sneller, meer uitbreidingsmogelijkheden, hij heeft op alles wel iets dat die andere niet heeft, het enige wat ontbreekt en wat de andere wel heeft is firewire, maar dat is snel met een kaartje erbijgestoken.

Zeker voor die eerste gaan als je je prestaties wil kunnen merken.

Nou dat lijkt me duidelijk,
Die M3A natuurlijk!

Sneller, meer uitbreidingsmogelijkheden, hij heeft op alles wel iets dat die andere niet heeft, het enige wat ontbreekt en wat de andere wel heeft is firewire, maar dat is snel met een kaartje erbijgestoken.

Zeker voor die eerste gaan als je je prestaties wil kunnen merken.

Behalve als je 2 grafische kaarten in SLI wilt hebben!

of zal ik tog voor de Foxconn N570SM2AA nForce 570 SLI, SATA2 RAID gaan??

want die kan wel in sli en heeft hogere bussnelheid en is over het algemeen zowat nog beter als die m3a

Kijk uit dat je goed weet wat je wilt, want deze die je hier voorstelt hebben een andere chipset.

De M3A is echter nog steeds sneller dan die foxconn.

Je kan misschien Asus M2N-E SLI overwegen? (wel andere chipset! nForce 500 ipv 560)

Maar die heeft wel een hogere fsb en je hebt sli
en het zit in dezelfde prijsklasse...

ik koop gwn nu die m3a en als ik sli wil koop ik niewe en als die niewe serie uitkomt kan ik die m3a weer gebruiken;) :D

mgv

Dat wordt moeilijk om uit te zoeken als je niet verteld waarvoor het moederbord precies zal gaan dienen...

Meer informatie over de rest van de specificaties van de pc waarin je het mobo plant te steken zouden in dat geval handig zijn.

ik ga er op gamen en ga er een athlon 64 x2 6400+ opzetten 2 gig corsair geheugen 800 mhz ( pc 6400 cas latency 4) hyper tx2 cooler en 1 harde schijf en als het mogelijk zou zijn met 2 ide slots erop en een 8800gt

Weet je al welke interface de harde schijf zal hebben?

inter face?? nja ik zet er een 250 gb van samsung op 16 mb cache meer weet ik er niet van 7200 rpm..

NOu het doet er niet toe. Want ik vind niet meteen een beter die goedkoper is nee.

Of je jezelf tevreden stellen met Asus M2A-MX
Moet je wel zien dat het in je case past want het is microATX
Heeft vga onboard, ik kan niet meteen vinden of er nog mogelijkheid is tot en voor welke videokaarten enzo, maar ik veronderstel van wel;
heeft aan de andere kant wel SLI maar 5.1 ipv 7.1 surround (alhoewel ik niet zeker weet of je dat wilt gaan gebruiken?)

Ik denk dat deze punten de M2A-MX al vrij onmogelijk maken, maar dat moet je zelf bepalen. In dat geval is volgens mij de M3A inderdaad de goedkoopste/beste.

Het kan zijn dat er nog betere en goedkopere zijn, maar ik ben niet zeker of de chipsets dan goed zitten...

Naar de interface moet je ook wel kijken want die moet ook aan te sluiten zijn op het mobo

k neem tog de m2n-e sli dat is tog de beste voor de prijs:rolleyes: en dan kan ik altijd later nog een gpu erbij kopen

mgv

Ja, je hebt gelijk, die is nog iets beter. Merk op dat dat een andere is dan je hierboven hebt genoemd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan