Welk moederbord en voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MLK85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2008
Goede middag allemaal :D, ik ben van plan een nieuwe pc te kopen(samengesteld bij paradigit) maar aangezien ik een leek ben in hardware zou ik graag wat raad van jullie krijgen.
De pc is bedoeld om gewoon op te surfen en werk te doen, maar ook om verschillende games op hoge kwaliteit te kunnen spelen.

Ik heb het volgende al samengesteld(alleen twijfels over moederbord en voeding, k weet niet welke het beste past bij de rest van het systeem):

Processor: Intel Core 2 Duo E7200 2x 2,53GHz 3MB
Geheugen intern: 2 x 2048 MB Nanya Elixir DDR2/800 Dimm
Harde schijven intern: Samsung 320GB S-ATA II U300 7200RPM 16MB
Videokaart: XFX GeForce 8600GT 512MB DDR2 PCI-E
CD / DVD Rewriters: NEC AD7191A DVD±RW DL+LIGHTS. IDE
Geluidskaart: On Board
Behuizing: Paradigit Miditower T-10 zw excl.voeding

Bij dit systeem heb ik nog een passende voeding en moederbord nodig(Als ik bij voorgaand lijstje dubieuze keuzes heb gemaakt meld het aub);

Allereerst het moederbord, ik kan kiezen tussen:
- MSI P6NGM-L DDR2 GeForce7050 PCI-E m-ATX (deze zit standaard erin)
- MSI P6N SLI-F V2 PCIE ATX S775 nForce650 ( € 24,96 extra)
- Asus P5K moederbord Intel P35 chipset (€ 44,96 extra)

Voeding(de voeding die je er standaard bij krijgt van 350W lijkt mij te weinig dus ik laat hem hier buiten):
- Forton Source 400W Voeding ATX 2.0 (€ 10,- )
- Forton Source 500W Voeding ATX 2.0 (€ 44,96)
- Coolermaster 700W PRO700 Voeding ATX2.91 (€ 73,01)

Note dat ik op zich krap bij kas zit, als een bepaald onderdeel goed is, maar eigenlijk overkill vergeleken bij de rest van het systeem zou ik het er toch liever niet in hebben.

Alle onderdelen afgezien van moederbord en voeding is bij elkaar € 553,99. Mijn budget is ongeveer € 650,- in totaal.. Iets meer kan als het echt nodig is ivm toekomstperspectief voor het systeem.

Alvast bedankt mensen:thumb:

Laatst bewerkt:
Asus P5K moederbord Intel P35 chipset (€ 44,96 extra)
- Forton Source 500W Voeding ATX 2.0 (€ 44,96)
en welke Spellen wil je spelen

Naja ik speel voornamelijk nog oudere games, maar dat is ook doordat mijn oude systeem niet veel beter aan kon.

vb:
Battlefield 2.
WoW.
Civilization games.
Total War games.

Ik ben niet iemand die een harde plasser krijgt van Crysis op de maximale opties te kunnen spelen(zou wel mooi zijn natuurlijk :D maar ik probeer realistisch te blijven). Ik wil graag de nieuwste games kunnen spelen op redelijke graphics settings, maar ik hoef niet per sé alles op max te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan