welk moederbord voor een intel core 2 duo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvbmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
ik wou het een en ander vervangen aan mijn pc want ik kan niet eens filmpjes meer kijken zo slecht is die:P ik had in gedachte deze processor: Intel Core 2 Duo E6750 2.66 ghz
en dit moederbord Asus P5LD2-X/1333 en zou dit moederbord wel willen hij past erin maar kan ik de processor dan optimaal benutten en films kijken en games spelen?

en wat ondersteunt dit moederbord precies ddr 2 ram of ddr 2 sdram

Laatst bewerkt:
de processor is een prima keuze, (prijs/kwaliteits/energieverbruik verhouding = erg goed)
waarschijnlijk ondersteund je moederboard dit allebij maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen

Asus P5LD2-X/1333 S775 Core2Duo ATX

* LGA775 socket for Intel® Core™2 Duo/Pentium D/Pentium 4/Celeron
* FSB 1333(O.C)/1066/800/533MHz
* Dual-channel DDR2 667/533
* 1x PCI Express x16, 2xPCI Expressx1, 3xPCI
* 4x SATA 3Gb/s
* S/PDIF out port
* 6-channel HD Audio

owh dan wacht ik daar nog even op en kan iemand vinden wat voor een voeding je nodig bent want dat kan ik niet vinden:confused:

Wat heb je verder is je systeem zitten??

Welke videokaart
welk en hoeveel geheugen
hoeveel harde schijven

ik zat te denken aan dit videokaartje Point of View GeForce 8500 GT 512MB en ik heb nog een harde schijf van 80 gb en 34 gb liggen dus die zet ik er dan bij in en geheugen dacht ik aan DDRAM 2Gb DDR2 PC5300 667MHz die en nog 2 cd spelers

Laatst bewerkt:
zoals deze:Chieftec Smart 450Watt
wat bedoel je precies met een A merk
maar als ik een van 450 watt erin zet en dan van gedachten verander dat ik nog maar 350 watt nodig ben bijvoorbeeld gaat mijn pc er dan kapot aan omdat er teveel watt op zit?

Laatst bewerkt:
Chieftec is prima, andere A merken zijn o.a. HuntKey, CoolerMaster, Antec, Nexus, Tagan, OCZ

En nee, je hoeft niet bang te zijn dat een voeding te sterk is, dat maakt niets uit. Te zwak wel!

owh dus het enige waar ik bang voor hoef te zijn dan is een hogere energie rekening

Ook dat niet, immers, al heb je een voeding van 1000W, die dus 1000W KAN leveren, levert de voeding toch niet meer dan het systeem nodig heeft!

owh dat is beter:P

owja is de ampere en ohm ook nog belangrijk?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer je een voeding neemt van minimaal 450W van een van de genoemde merken voor jouw hardware, hoef je je verder nergens zorgen om te maken!

oke dan nog 1 laatste vraag de cooling of zit die er bij als ik de processor koop
zoniet dan dacht ik aan iets van zalman en wat het liefst niet veel lawaai maakt

Je kunt een processor op twee manieren kopen:

de zgn boxed versie zit keurig in een doos met koeler, beschrijving etc.

de zgn tray versie is dezelfde processor zonder alle toevoeging en iets (echt maar iets) goedkoper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan