welk moederbord voor i5 of i7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benjamin1596

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2011
hallo allemaal,

ik ben benjamin en heb sinds kort een helpmij account.
ik wil zelf een gamecomputer samenstellen.
ik kan zelf nog wel een videokaart plaatsen en installeren
en harde schijf en geheugen lukt ook en koeler voeding en dergelijke
lukt denk ik ook wel met een beetje hulp :)

ik weet alleen niet wat voor moederbord moet kopen
ik wil er namelijk 1 die i5 of i7 ondersteunt maar ik zou niet weten hoe je dat uit de specificaties kan opmaken kan iemand mij daarbij helpen?
(en als je een moederbord hebt die i5 ondersteunt wil dat dan zeggen alle processoren van i5 of zit daar ook nog verschil in?)

alvast bedankt

Hoi,

Ik neem aan dat je voor de nieuwst processor gaat en dan moet je een socket 1155 moederbord hebben en dez e ondersteunen de I3 ,I5 en de I7 zie hier

Hallo,

De eerste generatie (i3,i5,i7) maakt gebruik van socket 1156. De nieuwe, Sandy Bridge maakt gebruik van socket 1155. Welke processor had je in gedachte? Laat je huidige samenstelling eens zien ;)

tot nu toe alvast bedankt voor de gegeven reactie's :D

ik heb ook hulp gevraagd aan iemand die ICT doet
en die zei dat i7 meer een beetje voor de toekomst is en dat je het met i5
ook prima redt
dus ik heb zelf denk ik een (zeer)goede i5 processor in gedachten

sorry maar wat bedoel je met:
laat je huidige samenstelling eens zien?

wat voor computer had je in gedachten? welke andere onderdelen?

Hoi,

Ja ligt ook een beetje wat je budget is is deze voldoende voor een I7 dan zou ik het wel weten :d, en met huidige samenstelling bedoeld lord4163 wat je nu qua videokaart voeding etc. al hebt opgezocht en/of je hardware van je huidige pc misschien is daar nog wat van te gebruiken

mijn budget is (nadat ik in de zomervakantie heb gewerkt)
denk ik ongeveer 750 tot 800 euro

ik heb nu
-1 TB ruimte
-2 GB RAM geheugen (DDR2)
-nVidia Gforce 9500 GT 512 MB
-Intel Pentium 4 single core 3.4 MHz
-moederbord: Dell 0J3492 of Intel i925X (de laatste stond onder categorie chipset en de eerste stond gewoon bij moederbord ik gebruik namelijk PC Wizard 2009)

dat is het denk ik

ik wil dat ik deze onderstaande vereisten makkelijk aankan
(ik ben nogal total war freak (strategie game) en die wil ik goed kunnen spelen) :p
en ik ben ook gewoon aan een nieuwe computer toe :)

Aanbevolen systeemeisen
2nd Generation Intel Corei5 processor (or greater), or AMD equivalent
2GB RAM (XP), 4GB RAM (Vista / Windows7)
AMD Radeon HD 5000 and 6000 series graphics cards or equivalent DirectX 11 compatible graphics card
1280×1024 minimum screen resolution
20GB free hard disk space

Vul dit lijstje eens in:

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

budget: dat zal snel al het geld worden wat ik vanaf nu tot aan de zomervkantie verdien+vakantiegeld ong. 650 tot 800 euro
doel: gamen
omgeving: dat ligt eraan hoeveel meer het zou kosten om hem stiller te maken
assemblage: ik wil wel wat kosten besparen door het zelf te doen ik kan zonodig hulp inschakelen van een vriend die ICT doet en die al heel wat meerdere keren een pc in elkaar heft gezet (en ook gratis windows 7 voor me heeft)

besturingssysteem: windows 7 (het schijnt dat die beter geschikt is voor games)
opties / randapparatuur: uhm ik denk niet egt want de voeding die ik nu heb is 350 watt dus die neem ik nie mee
ik koop ook een nieuwere videokaart/processor/geheugen/harde schijf

(zie anders mijn minimale vereisten in m'n vorige bericht ik zal ze nu nog wel een keertje neerzetten) :)

2nd Generation Intel Corei5 processor (or greater), or AMD equivalent
2GB RAM (XP), 4GB RAM (Vista / Windows7)
AMD Radeon HD 5000 and 6000 series graphics cards or equivalent DirectX 11 compatible graphics card
1280×1024 minimum screen resolution
20GB free hard disk space

voor welk spel is dat?
dit zijn zeker minimum eisen of niet?

ja beetje dom gezegd van mij.
maar ik vind het niet zo logisch dat mensen aan komen met een systeem vereisten van eens spel bij een nieuwe computer.
ik ga effe voor je kijken.
Edit: als je hem nu toch nog niet gaat kopen waarom wacht je niet gewoon. na de zomer vakantie is alles weer verandert.

Laatst bewerkt:
Als ik het zo hoor zou ik gaan voor een i5-2500 met een MSI H67MA-E35. De samenstelling van Lord4163 is goed, maar ik zou dan toch gaan voor de MSI (ong.€82) want die is nieuwer en beter.

Laatst bewerkt:
prijzen verranderen om de maand nu een pc samenstellen voor in de zomervakantie heeft geen zin
dan zijn de prijzen weer verranderd en kun je overnieuw beginnen

ik raad je aan om gewoon lekker te wachten tot dat je echt bereid bent om iets te kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan