welk moederbord werkt voor mij

• Onderwerp starter Onderwerp starter kingb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kingb

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2009
hallo allemaal ik heb vorig jaar een Acer Aspire m3640 gekocht en sinds pas start hij niet meer op hij geeft namelijk geen beeld meer en nu denk iik dat mijn moederboard kapot is en daarom wil ik graag een nieuwe kopen kunnen jullie mij helpen het huidige moederboard is een van deze 2 NVIDIA GeForce 7100 / nForce 630i een van deze chipsets en zou iemand mij kunnen helpen met welk moederboard ik dan als vervanging zou moeten kopen socket is trouwens 775
hier zijn nog een paar specificaties http://www.beslist.nl/computers/d00...e/Acer_Aspire_M3640-X223W_(_9D7VM7AT7P_).html

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Je hebt het over vorig jaar gekocht geen garantie meer?

En in principe elk socket 775 moederbord maar aangezien je een microtower hebt zou het best eens een micro bordje in kunnen zitten zoals deze bv.

Modag

nee heb geen garantie meer ik heb hem in april gekocht en het is nu juli dus ja nogal *****

maar met dat moederboard hoef ik dan niet bang te zijn dat sommige dingen niet werken kan ik daar alles makkelijk op aansluiten?

Hoi,

Waarom denk je dat het trouwens je moederbord is zou ook je voeding kunnen zijn.
En volgens mij moet dat gaan maar misschien dat er nog helpmijers zijn die dit kunnen bevestigen.
En toch zou ik een telefoontje met Acer er aan wagen als je er niks geks mee gedaan hebt mag je er toch van uit gaan dat hij langer als een jaar en vier maanden mee mag gaan.

Modag

hey

nou ik denk dat het mijn moederboard is omdat mijn processor en mijn hardeschijf gewoon bezig zijn en ik heb acer ook al gebeld maar geen succes

nog een rede waarom ik dnek dat het mijn moederboard is is dat hij twee weken geleden begon met BSOD te geven vele en met allemaal andere codes en soms startte hij dan ook niet op zelfde probleem als nu

ook bij dat moederboard staat mijn processor er niet bij geloof ik want ik zie nergens dual core

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als die bezig zijn start hij dus wel op zou het de videokaart kunnen zijn tenminst als ik het goed zie dat het een losse is.
Hoe weet je trouwens dat je processor bezig is als je geen beeld krijgt ik denk dat je het nog even goed moet bekijken ik ben er zo van hier uit gezien niet zo zeker van dat het je moederbord is

Modag

hoe zou ik er dan achter kunnen komen welke kapot is

ik ga binnekort proberren een ander videokaart in te doen miss is dat het probleem

ik heb idd wel een paar keer de stop code Bad_pool_header gehad en die is van je videokaart toch maar wat verklaart de andere stopcodes dan zoals memory_management en irql_less_or_equal

Brent

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat ik nog wel eens doe haal alles uit de kast en ga zo kaal mogelijk proberen op te starten.
Soms werkt dat heel verhelderend wel voorzichtig doen he ik leg het bord meestal op een dik boek

Modag

zou ik eerst maar eens proberen op te starten met een adere videokaart van een andere computer dan zie ik gelijk of het de videokaart is

ok ik ging dus de geintegreerde videokaart gebruiken en de eerste keer startte hij gewoon goed op en daarna deden wij de videokaart nvidia 8400 er weer in en toen startte hij niet op maar daarna startte de geintegreerde ook niet meer op dus ik denk dat hij willekeurig wel iets doet en soms niet dus dat zou betekenen dat het aan mijn moederrboard ligt?

Brent

Er kunnen ook nog andere dingen roet in het eten gooien.
Beste is dus nog steeds om te doen wat Modag heeft aangeraden: het mobo op een houten plank of een boek (hardcover) leggen en zo kaal mogelijk opstarten. Dat wil zeggen on-board videokaart (als je die hebt), processor en 1 balkje werkgeheugen.

Krijg je hier geen rare piepjes mee, doe je er nog een component bij.
Gaat het hier al fout is je moederbord naar alle waarschijnlijkheid inderdaad kapot. Als alles gewoon goed gaat, uitschakelen en volgende component erbij, aanzetten en zo doorgaan tot je de boosdoener gevonden hebt.

Een computer gaat 3 jaar mee, minimaal. Dus je hebt recht op reparatie.
Gewoon terug gaan naar de winkel waar je pc kocht. Niets meer doen verder...

Lees consuwijzer.nl voor meer info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan