Welk Moederbord??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waterman1975

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Hallo,

Welk moederboord kan je het best kopen voor rond de 100 a 120 Euro

DUs dan bedoel ik
Socket a
Socket 754
Socket 939

En wat is het verschil exact.

En zit er een groot verschil in de geheugens die erin gaan heb een beetje geken maar zie alleen DDr geheugen en geen SDram wat dus nu in mijn pc zit.

O ja en is er dus verschil in
amd XP 2800+ dit is geloof ik Socket a
amd 64 2800+ dit is geloof ik Socket 754

Bedankt voor de info

Dat licht eraan welke processor je hebt/wil gaan kopen.

Heb je hoog budget (denk het niet met 100 euro) zou ik gaan voor de 939, maar met een gematigd budget, zou ik gaan voor de Asus k8v, socket 754, 120 euro...

Als je echt niet hoger wilt dan 100 euro, dan zou ik gaan voor de socket-A, nog redelijk snel, maar niet de top.

Wat is het verschil tussen de AMD XP serie en de 64 Serie dan met het zelfde nummer dus bv de 2800+

Een 64 serie is weer een stukkie sneller (vooral in games!), dat komt omdat de 64 serie berekeningen kan maken met 64 bits getallen (lange getallen).

Microsoft ontwikkeld ook een nieuw besturingssysteem die zorgt dat die extra rekencapaciteit ook gebruikt kan worden, want de windows XP van nu gebruikt alleen het 32 bits gedeelte.

Als alles (drivers, software, enz.) is geoptimaliseerd voor 64 bits, kun je in de meeste gevallen een prestatie winst van 15 - 20 % verwachten. (had ik ergens gelezen volgens mij, maar ik weet het niet zeker)

Oja, de socket-A processoren zijn wel een stukkie goed koper..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan