Welk Moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

oxokoning

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Hallo,

Ik ben bezig met een nieuwe basis pc samen te stellen.
Maar bij de keuze van het moederbord geraak ik er niet echt uit...
Ik zie hier zoveel verschillende merken en types met rare namen.
De cpu zal een intel pentium dual 950 zijn.
Voor de rest zou ik graag wat extras hebben zoals firewire of wifi fzo.
kwaliteit voor een goed prijsje.

mvg

Wellicht ook handig te vermelden waarvoor je hem zult gaan gebruiken en of je al meer onderdelen op het oog hebt (geheugen, videokaart e.d.)

Overigens raad ik je af een on-board WIFI te nemen, alle extra dingen (on-board LAN, Geluid e.d.) op een moederbord belasten de processor meer.

ahzo

Ik heb nog geen grafische kaart op het oog
512 MB ram geheugen ( maar dat gaat nr 1gb)
80gb hd en 120 gb hd
Ik zal het gebruike voor games en de wat zwaardere progammas zoals dreamweaver, photoshop, premier pro...

mvg

Tja elk moederbord is daar eigenlijk wel geschikt voor, gewoon een kwestie van de puzzelstukjes vullen...

Mijn videokaart is PCI-Express, dan moet ik daar een aansluiting voor hebben
Mijn geheugen heeft een snelheid van 800Mhz, dat moet mijn moederbord wel aankunnen
Hmm S-ATA II harde schijf, ondersteunt hij dat?

Snap je het een beetje?

Wat ik deed bij mijn nieuwe pc is gewoon eerst kijken wat voor processor ik wilde, vervolgens een moederbord kiezen dat niet te duur zal zijn (ik had een redelijk hoog budget [2000,-] dus ik rekende maximaal 110,- voor een moederbord [moest immers nog meer onderdelen hebben]) dan even kijken wat voor geheugen mijn moederbord ondersteunt. Vervolgens een harde schijf en grafische kaart. Uiteindelijk nog even checken of alles op het moederbord zou werken en dan bestellen (Nou ja niet meteen, het was meer zoiets van elke week even het systeem weer samenstellen en wachten tot het geld binnen was zodat ik hem kon kopen...)

Het kan dan zijn dat je boven je budget komt te zitten, dan ga je gewoon kijken waar je nog wat op kun besparen zonder teveel te verliezen...

Ikzelf heb een MSI P965 Neo-F en die bevalt mij tot nu toe prima... De minder puntjes vindt ik dat er bij dit moederbord nog een oude dikke ATA kabels wordt geleverd (Geen rounded dus) en maar een S-ATA kabel... Wat ik nog mis (wellicht beetje old-skool) is een FDD kabel voor het diskette station en dus de rounded kabels...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan