Welk moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

sewage

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Hallo
Ik wil graag een nieuwe videokaart kopen ik heb nu de 6600 gt. Ik moet dus waarschijnlijk een PCI videokaat hebben maar dan moet ik dus ook een nieuw moederbord hebben want de mijne Asus A8V heeft alleen een agp opening. En als ik een nieuw moederbord neem moet ik dus waarschijnlijk ook een nieuwe processor hebben, nu heb ik de AMD Athlon 64 processor 3200+. Nou is mijn vraag is er een moederbord die een PCI aansluiting heeft voor de videokaart maar waar ik mijn Processor nog wel op kan aansluiten ???
Alvast bedankt :thumb:

Afhankelijk van welke socket je hebt zou het kunnen. Wat je ook zou kunnen doen, is een processor met een AGP brug. Zowel Nvidia als ATi/AMD hebben aangegeven dat de volgende generatie kaarten met een AGP-brug uit zullen komen. Maar waarschijnlijk zullen deze vrij duur zijn. Wil je echt een snelle kaart, dan ben ik bang dat je beste optie een nieuwe moederbord plus processor is. Op de lange termijn is dat ook het goedkoopst overigens.
Maar goed, een specifiek antwoord op je vraag is: ja. Ik neem aan dat die Athlon3200 van je een socket 939 heeft? Deze socket is inmiddels al gestopt kwa productie, maar de moederborden zullen er nog wel zijn. Ik heb hier zelf een Athlon3500 a8n-sli met een 6800GT PCI-e. Wil je je processor overzetten, zul je wel eerst de koeler eraf moeten halen, oude koelpaste moeten verwijderen, nieuwe koelpaste erop moeten aanbrengen bij het inpluggen in je nieuwe moederbord.
Ik ben trouwens benieuwd waarom je destijds niet meteen voor PCI-e bent gegaan....
Welke videokaart heb je op het oog?

hoezo je kan met een sapphire 1950pro nog best gamen hoor.

Okee bedankt voor de info :)
Ik ben toen (1,5 jaar geleden ofzo) niet voor pci gegaan omdat ik nog een voor die tijd redelijk goeie videokaart had. Maar nu ik er over nadenk had ik daar beter toen in kunnen investere dan nu want het schijnt alleen maar duurder te worden.
Ik heb trouwens nog geen idee wat voor video kaart ik wil ik zoek iets rond de 150 euro misschien 2e hands zodat het weer wat scheelt. Nog aanraders mischien ??

hoezo je kan met een sapphire 1950pro nog best gamen hoor.

sapphire 1950pro ??:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Radeon HD 2600 XT +/- 140 Euro. Is ka snelheid vergelijkbaar met een 8600 GTS die wat duurder is.

Radeon HD 2600 XT +/- 140 Euro. Is ka snelheid vergelijkbaar met een 8600 GTS die wat duurder is.

ik denk dat als die met nieuw mobo en processor beter dat kan doen.

als die dan ook goede proc koopt heeft die meteen een goed dx10 systeem.

Oke dus stel ik neem een nieuw moederbord videokaart en proccesor. Dan neem de Radeon HD 2600 XT voor +/- 140 Euro dan moet er een nieuwe processor in en een moederbord. Die wel even een tijdje meegaan dus niet 1,5 jaar ofzo. Wat is dan een goede processor en een goed moederbord en wat gaat me dat kosten ?? was eigenlijk niet van plan om er meer dan 300-400 euro aan uit te geven. Ik moet trouwens wel een aan sluiting voor sata hebben op mn moederbord maar dat is wel standaard neem ik aan.

tegenwoordig is sata standard maar ik denk dat je voor de Q6600 kunt gaan kan je miss wel 5 jaar. kost rond de 240 euro.

mobo is wel iets van 100 euro dus zit je op 340 euro.

maar wat voor geheugen heb je ? als je ddr1 hebt wordt het lastiger maar ddr2 kan nog gewoon mee.

dit is wel mooi,

Gforce EN8600GT silent/HTDP 125,-
Asus P5KC moederboard 139,-
intel core duo E6550 165,-

429,- samen

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan