Welk Moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny94

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
102
Hoi,

Ik zoek een nieuw moederbord, omdat ik een videokaart wil kopen met pci-e aansluiting, en mijn huidige moederbord heeft 1 agp slot en 3 oude pci sloten. Ik heb nu ddr2 geheugen en dat wil ik behouden. Het liefst een moederbord dat 4gig geheugen van 533 mhz of hoger ondersteunt. Als het kan 4 geheugen sloten. Want ik heb nu modules van 1 gig.
Ik niet veel verstand van moederborden dus eerst een paar vragen:

Ik heb nu een agp videokaart maar die wil ik nog gebruiken voordat ik de nieuwe kaart koop,
bestaan er moederborden die zowel pci-e x16 sloten als een agp slot hebben?

Ik heb nu een pentium 4 3Ghz processor, ook deze wil ik als het kan behouden.
Ook wil ik een nieuwe voeding kopen maar ik weet niet wat voor soort voeding ik dan moet kopen, omdat ik niet weet wat voor soort aansluitingen dan op het moederbord zitten.

Mijn budget voor het moederbord is 100 euro , mag ook wel iets meer maar niet te veel
En een geschikte voeding die bij het moederbord past. 500 watt ( of meer als die niet te duur is ) een A merk en niet duurder dan 80 euro.

Kan iemand mij iets aanbevelen?
 
Laatst bewerkt:
Everest zegt dit:
CPU Sockets/Slots 1 LGA775

Maar ik wil ook nog wel Dual core kopen in de toekomst, en die moet dan dus wel op het moederbord passen waar die pentium 4 in gaat komen.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou dit voor jouw een ideale oplossing zijn, de
Asrock 4CoreDual-VSTA

Dit bordje is uitermate geschikt om stap voor stap je systeem te upgraden, want:

- het heeft Socket775 voor P4 maar ook voor Core 2 Duo processor
- het heeft zowel een AGP als een PCI-e slot
- het heeft zowel sloten voor DDR1 geheugen als DDR2 geheugen
- het heeft aansluitingen voor zowel IDE als SATA schijven en drives

Ik heb hem zelf ook en draait super.

1 klein dingetje is iets minder. Normaal is een PCI-e slot x16 en deze is x4, ietsje langzamer dus, hoewel je dat in de praktijk nauwelijk merkt.

Daarnaast kun je natuurlijk aan het eind van de rit, wanneer all onderdelen vernieuwd zijn, ook het bordje weer vervangen voor een andere, waar dan al je nieuwe onderdelen weer oppassen.

En, het mooiste van alles, zo'n Asrock bordje is niet duur, 50/55 euro!!

http://www.ciao-shopping.nl/ASRock_4CoreDual_VSTA__704364#productdetail
 
Over het algemeen is hij goed, maar dan zit ik met het Pci-e slot, de kaart wat ik wil gaan kopen is een Nvidia 8800gt(s) en die heeft een x16 slot nodig. En ik wil graag een moederbord kopen die ik voorlopig niet meer hoef te vervangen.
 
Dan kom je toch echt op een moederbord ZONDER AGP slot uit en moet je dus ook direct je videokaart vernieuwen
 
Bestaan er dan geen moederborden met zowel een agp als pci-e x16 slot?
 
Voor zover ik weet alleen sommige Asrock bordjes
 
Ok ik bedenk me nu, ik kan beter alles in een keer kopen zodat ik geen tijdelijke videokaart hoef te kopen. Dan kan ik direct alles vernieuwen en houd ik dit systeem totdat ik genoeg geld heb om alles te kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan