Welk moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThijsBM

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Hallo allemaal,
ik wil graag een nieuwe PC en nou moet ik even weten welk moederbord ik wil hebben.

Iemand heeft mij verteld dat er 4 RAM slots in moeten, nou dat vind ik ook en dat snap ik ook,
maar hij zei ook dat ik 4 PCI slots en een AGP slot moet hebben.
Ik dacht dat een PCI slot was om er een videokaart of een geluidskaart in te doen, maar ik weet het niet zeker. van een APG slot weet ik helemaal niks dus misschien kan iemand mij daarmee helpen.

Maar, kan iemand mij helpen met het uitzoeken van een moederbord?

een nieuwe pc ??? dan moet je PCI-E hebben voor je videokaart (AGP is oud....)
en PCI daar heb je op de moderne mobo's meestal 2 zitten daar gaan idd geluidskaarten en netwerk kaarten in maar die heb je ook op het mobo zelf...
welke processor wil je erop zetten en welk geheugen ? en videokaart?

Het is zo, ik wil een nieuwe PC. maar ik wil het rustig opbouwen zegmaar.
ik heb nog veel oude onderdelen, en die wil ik er tijdelijk in hebben
en die steeds vervangen. wat is dus nu alleen maar nodig heb is een kast met een goed moederbord en een prosessor.

Maar over dat moederbord. de netwerkkaart zit dus al in het moederbord standaard. is dat ook met een beeldschermkaart? zoja dan heb ik er dus 1 voor een videokaart en 2 voor een geluidskaart en nog iets ? heb ik niet nog een meer nodig?

Laatst bewerkt:
Het is zo, ik wil een nieuwe PC. maar ik wil het rustig opbouwen zegmaar.
ik heb nog veel oude onderdelen, en die wil ik er tijdelijk in hebben
en die steeds vervangen. wat is dus nu alleen maar nodig heb is een kast met een goed moederbord en een prosessor.

Maar over dat moederbord. de netwerkkaart zit dus al in het moederbord standaard. is dat ook met een beeldschermkaart? zoja dan heb ik er dus 1 voor een videokaart en 2 voor een geluidskaart en nog iets ? heb ik niet nog een meer nodig?
Wat jij wil is waarschijnlijk niet zo verstandig.

Ik denk dat het advies wel ergens op gebaseerd is:
Je zal vast een AGP-videokaart hebben.

We gaan eens even naar de basis.

1. Waar wil je de pc voor gaan gebruiken?
2. Wat heb je nu precies in je systeem en wat wil je handhaven?

Als je niet weet wat je hebt, dan moet je dit programma even installeren:
http://www.cpuid.com/download/pcw2008_v185.exe

Wat is er niet verstandig aan? Het zijn niet hele oude onderdelen.

Er zijn 3 miljard moederborden.
Als je advies wilt, zul je wel informatie moeten geven....

Hij moet niet te duur :D
ongeveer 150 max. maar volgensmij kan dat wel.
Asus. Zo veel mogelijk PCI slots ja, zoon PCI-E slot dus.

Moeten jullie misschien weten waar ik hem voor wil gebruiken?
Om films op te monteren, films op te kijken. Ik wil er wel eens een spelletje op kunnen doen maar niet echt de hele tijd. Ik zit erg veel achter mijn computer...

Meer info heb ik eigenlijk niet.

Wat wil ik weten?

- welke processor?
- welke videokaart?
- welk geheugen en hoeveel?

Alleen met die informatie kunnen we je advies geven. Anders is het zinloos.

Prossesor: AMD Athlon X2 4850e
Videokaart: MSI ATI R4850
Geheugen: 4 GB, maakt niet zo veel uit welke

Kijk, nu hebben we wat.

Je hebt dus een moederbord nodig voor AM2, met een pci-e X16-poort.
Wil je in de toekomst nog een 2e videokaart kunnen plaatsen, of verwacht je dat je pas over langere tijd je videokaart weer gaat vervangen?
En is je kast geschikt voor een ATX-moederbord?
Nog een voorkeur voor een x-aantal sata-poorten?

Wat ik alleen niet begrijp is dat je zei dat je heel veel onderdelen al hebt, maar uit je geheugen opmerking begrijp ik dat je dat nog moet kopen (??)

Ik denk niet dat ik een 2de videokaart wil, dus dat hoefd niet.
als het geheugen wat ik heb niet past kan ik altijd een andere kopen, het is meer zo dat ik niet meteen een PC van 1000 euro wil kopen. daarom wil ik wat onderdelen van een oude PC overplaatsen. Dat wat ik net opnoemde was ook niet wat ik al heb maar wat ik wil. ik dacht dat je dat bedoelde.
Wil je dat ik kijk welke onderdelen hier in zitten? er zit geen (losse) videokaart in. ik heb gekeken maar ik weet niet welke prosessor er in zit, het gehuegen weet ik ook niet, op het stikkertje staat: VS256MB333 lot 034032. Heb je daar wat aan (nee zeker). Maar als er dan iets niet past koop ik dat nieuw.
Ga maar gewoon uit van wat ik net zei.

Naar een kast heb ik nog niet gekeken maar ik zorg er voor dat hij past

BTW. dat van dat sata, 2 harde schijven, 1 CD player 1 DVD player 1 blue ray en nog een vrij voor later.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat ik een 2de videokaart wil, dus dat hoefd niet.
als het geheugen wat ik heb niet past kan ik altijd een andere kopen, het is meer zo dat ik niet meteen een PC van 1000 euro wil kopen. daarom wil ik wat onderdelen van een oude PC overplaatsen. Dat wat ik net opnoemde was ook niet wat ik al heb maar wat ik wil. ik dacht dat je dat bedoelde.
Wil je dat ik kijk welke onderdelen hier in zitten? er zit geen (losse) videokaart in. ik heb gekeken maar ik weet niet welke prosessor er in zit, het gehuegen weet ik ook niet, op het stikkertje staat: VS256MB333 lot 034032. Heb je daar wat aan (nee zeker). Maar als er dan iets niet past koop ik dat nieuw.
Ga maar gewoon uit van wat ik net zei.

Naar een kast heb ik nog niet gekeken maar ik zorg er voor dat hij past

BTW. dat van dat sata, 2 harde schijven, 1 CD player 1 DVD player 1 blue ray en nog een vrij voor later.
Nou als je dan het programma niet wil installeren, dan kan ik je geen advies geven.
Ik ben slecht in gokken.

Met dat programma kan je zien wat er in je pc zit.

Adviesje: Koop gewoon een kant en klare pc: Dan hoef je ook zelf geen moeite te doen...

Dan ga ik wel zelf op zoek naar een mobo, maar thanx ik heb wel weer wat meer geleerd.

Dan ga ik wel zelf op zoek naar een mobo, maar thanx ik heb wel weer wat meer geleerd.

Hoe wil je dat gaan doen?
Volgens mij weet je net hoe je pc aan moet.
En naar advies luister je ook al niet.

Ik zeg het nu even onaardig, maar ik ben echt bang dat het wel de waarheid is.
Om zelf een pc samen te stellen zal je eerst kennis moeten verzamelen, of goed moeten luisteren naar adviezen. Je kan niet een willekeurig moederbord kopen, als je niet weet welke onderdelen je daar dan weer voor nodig hebt.
Maar goed... ik kap er verder mee: succes met je zoektocht.
Ik ben benieuwd wanneer en hoe je het werkend krijgt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan