welk moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Dit is mijn moederbord.

Maar van welk merk is het?
waar ik drivers voor dit type downloaden?

heb je ook maar zelfs geprobeer te klikken op het tablinkje van moederbord?

Welke PC fabricant?

Vind je daar de drivers niet?

@Zoefff niet iedereen is zo dom om hun pc bij een fabrikant te kopen

Dacht dat de TS Windowasfaq heette!!!

Verder wordt er gevraagd WELK MOEDERBORD!
Dat antwoord wordt al in Speccy gegeven!

Verder dienen we te weten voor welk besturingssysteem!

Maar dit zijn maar "domme" opmerkingen!

Laatst bewerkt:
iemand hier is lichtelijk aangebrand.....

TS vroeg wat de fabrikant is van zijn moederbord..... jij begint over wie de fabrikant van zijn pc is. totaal ongerelateerd......

Wellicht is niet iedereen handig in googlen. En komt men juist naar een/dit forum voor degelijke hulp. Terug verwijzen naar google,als eerste hulp, is dan ook geen wenselijke hulp op ons forum.

Laatst bewerkt:
@frankwannet

sorry maar ik heb altijd het idee dat als je het merk van een moederbord ziet staan op speccy (dan heb je het merk al) dat het niet moeilijk moet zijn om dat ding op google te vinden. no offense maar ik denk dat als hij gegoogled had dat hij dat allang het antwoord had ipv hier een vraag te stellen. Nou geef ik hem niet de schuld van iets ofzo. Ik vind dit alleen een vreemde gebeurtenis.

Zijn ook zat systemen die oem bordjes gebruiken.Niet altijd zo 1,2,3 te vinden.
Doet verder niets af aan het feit dat als men hier hulpt vraag(in wat voor vorm dan ook)dat je in beginsel vanuit moet gaan dat die de hulp niet voor niets vraagt.;)

Back on-topic

Asus :D

Corporate restructuring, 2007–
In January 2007, ASUS started restructuring its operations.[10] The company split into three distinct operational units: ASUS, Pegatron and the Unihan Corporation.[11] The ASUS brand was applied solely to first-party branded computers. Pegatron handled OEM manufacturing of motherboards and components, and the Unihan Corporation focused on non-PC manufacturing such as cases and molding. In January 2008, Pegatron acquired the Unihan Corporation as a subsidiary from Asus.[12]
In the process of restructuring, the highly criticized pension-plan restructuring effectively zeroed out the existing pension balances. The company paid out all contributions previously made by employees.[13]

link: http://en.wikipedia.org/wiki/Asus
http://en.wikipedia.org/wiki/Pegatron

google vertaling:
In januari 2007, ASUS startte de herstructurering van zijn activiteiten [10] Het bedrijf opgesplitst in drie afzonderlijke operationele eenheden:.. ASUS, Pegatron en de Unihan Corporation [11] De ASUS merk werd enkel toegepast op de first-party merk computers. Pegatron behandeld OEM-productie van moederborden en componenten, en de Unihan Corporation gericht op niet-pc-productie, zoals gevallen en vormen. In januari 2008, Pegatron verwierf de Unihan Corporation als een dochteronderneming van Asus. [12]
In het proces van herstructurering, de zeer bekritiseerde pensioen-plan herstructurering effectief op nul gezet, de bestaande pensioen-saldi. Het bedrijf uitgekeerd alle bijdragen eerder door medewerkers. [13

Nestles, als je een pc van een van de grotere producenten hebt en naar hun site gaat, vind je bij je besturingsysteem ook ALLE benodigde drivers.

Dat heeft niks met AANGEBRAND te maken, maar met gezond verstand.
Nogmaals dit geldt alleen als je je pc niet zelf hebt samengesteld, maar bij 1 van die producenten afkomstig is.

Dat is uitermate makkelijk voor diegenen die op zoek naar hun drivers.
Met een simpele vraag welk merk en type pc, kan je TS dan naar ALLE drivers leiden.

Maar het is blijkbaar heel DOM om zoiets te durven vragen.

Rustig jongens :) we zijn hier om de TS te helpen NIET om ruzie met elkaar te maken!

Zoefff heeft inderdaad een punt qua drivers, al is zijn eerste post niet erg duidelijk waar hij ermee naar toe wilt.

het is makkelijker het moederbord op te sporen op het internet dan de fabrikant van de pc. Ik neem aan dat TS hier de pc samen heeft gesteld aangezien hij om de een of andere reden drivers nodig heeft voor zijn moederbord... iets wat je nodig hebt als je windows xp installeert.

De naam van het moederbord klinkt nou niet echt als iets wat je kiest bij het samenstellen van een pc, meer als een OEM bord.
In dat geval zouden drivers wel te vinden zijn op de website van de fabrikant van de pc.

Ik vraag me af of jullie beide de artikelen die ik gegeven heb gelezen hebben.

dat moederbord is een OEM bord van ASUS. dus kan je de driver op de website van asus terugvinden.
dit kan onder zowel het typenummer van het moederbord als de naam /typenummer van de asus pc.

@nestles. Veel mensen raken de meegeleverde driver cd's kwijt, of willen graag de nieuwste drivers. dat kan dus ook met een "Off the shelf" pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan