Welk OS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Berichten
438
hallo helpmij-ers, ik heb weer eens een vraag:

Welke versie of OS zouden jullie me kunnen aanraden?

het gaat vooral om : - performance
- combitaliteit
- Ondersteuning spellen
- Internet

Welk os of versie zouden jullie me dus kunnen aanraden? ( zoals, Windows, BEos, linux, lindows enz )

alvast bedankt
 
Ik zou Xp kiezen,maar je pc is weer sneller met Win2000,is mijn ervaring

Maar als je spellen wilt spelen,doe dan Xp maar.
Of je maakt een dual boot;1 met Win XP,en een met 2000.
 
Persoonlijk zou ik voor Win2000 gaan.
Snel en stabiel.
Met games op Win2000 heb ik nooit problemen gehad.

Op wat voor PC moet dit gaan draaien?
 
op een 1ghz pc met 256 mb ram , 32 mb geforce 2 mx, ik weet het .... het draait goed onder windows xp, maar ik hoor van mensen die lindows hebben of linux dat dat veel beter is enz... maar ik twijvel nog een beetje... maar dus jullie raden me zeker geen BEos aan? of linux of lindows?
 
Als je games wilt spelen lijkt het me lastig met Linux of Beos.
Ik zeg zo maar wat, want ik heb geen ervaring met linux of Beos.
 
Er zijn wel voor Linux wat spellen verkrijgbaar en sommige spellen kun je draaiend krijgen met Winex, maar heel vaak werken ze ook niet. Dus zou je volgens mij het best voor 2000/XP kunnen gaan.
 
dus wel voor windows gaan ... tsja eigenlijk wel logisch .... (nog ) alles word er voor gemaatk ...

maaar zker geen beos en linux .... oke maar dan nog een vraagje ... lindows:

dat is toch de stabiliteit van linux met de gui/gebruiksgemak van windows. dus als ik het goed heb zou dan lindows op windows gebasseerd zijn maarm met gewijzigde files enz die van linux zijn?
 
Geplaatst door ibl
dus als ik het goed heb zou dan lindows op windows gebasseerd zijn maarm met gewijzigde files enz die van linux zijn?

Het is totaal gebaseerd op Linux. Het lijkt er dus alleen (een beetje) op.
Je kan inderdaad wel een paar windows toepassingen draaien met Wine, (Winex?)
maar verder dan Micro$oft Office zal het niet gaan.
 
ooow ... dus had ik het verkeerd ... maar dus ook niet met combitabelheid van windows?
 
oow oke .. helaas :( .. dus ik blijf voorlopig bij mijn win xp pro nl .... iedereen haratelijk bedankt voor jullie hulp

:thumb:
 
Win XP Pro en dan alles op klassiek zetten.

Dan is het net als 2000, en de extra's van XP heb je erbij.
 
Geplaatst door topmas38

Je kan inderdaad wel een paar windows toepassingen draaien met Wine, (Winex?)

Ja, met Wine (gratis) kun je sommige Windows programma's draaiend krijgen. Maar meer programma's kun je draaien met Crossover (niet gratis). Winex(niet gratis) is bedoeld voor spellen. Als je die bijde zou kopen ben je duurder uit dan windows kopen en kun je nog niet eens zo veel windows programma's draaien.
 
Laatst bewerkt:
...Linux en spellen gaan steeds beter samen, Unreal Tournament en Half Life draaien er al op en meer komt er aan, http://www.linuxgames.com/
[penguin]Windows als spelplatform op de pc is niet meer exclusief[/penguin]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan