• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welk pakket.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladycosmos

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Berichten
28
Hallo, ik zoek een formule die mij een bepaalde uitkomst kan bieden. Het is een beetje lastig uitleggen, daarom heb ik mijn vraag in een excelsheet geplaatst. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt. :)

Groetjes Ladycosmos
 

Bijlagen

  • test.xls
    17 KB · Weergaven: 24
Hallo, ik zoek een formule die mij een bepaalde uitkomst kan bieden. Het is een beetje lastig uitleggen, daarom heb ik mijn vraag in een excelsheet geplaatst. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt. :)

Groetjes Ladycosmos

Wat moet er eigenlijk gebeuren als de waarde van B5 groter is dan 730?
In onderstaande formule blijft de cel B8 leeg.

Code:
=ALS(B5="";"";ALS(B5<250;"pakket 3";ALS(EN(B5>=250;B5<500);"pakket 2";ALS(EN(B5>=500;B5<730);"pakket 1";""))))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Wat moet er eigenlijk gebeuren als de waarde van B5 groter is dan 730?
In onderstaande formule blijft de cel B8 leeg.

Code:
=ALS(B5="";"";ALS(B5<250;"pakket 3";ALS(EN(B5>=250;B5<500);"pakket 2";ALS(EN(B5>=500;B5<730);"pakket 1";""))))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
Die EN(B5>=.... kan je weg laten, die sluit je al uit in de vorige voorwaarde. B5 moet wel groter zijn, als hij kleiner was geweest dan had hij de WAAR als uitkomst genomen.
 
Ladycosmos, Dat kan je voor elkaar krijgen met de ALS functie...
=ALS(EN(B5>500;B5<=730);"pakket 1";ALS(EN(B5>250;B5<500);"pakket 2";ALS(EN(B5>0;B5<250);"pakket 3";"geen pakket")))
Ik neem aan dat je 3e regel niet helemaal juist geformuleerd was (óók tussen 250 en 500).

Groet, Leo

EDIT: Hmmmm.... Ik dacht ff snel te reageren... ;-) Zijn er alsnog TWEE helpers voor me! ;-))
 
Laatst bewerkt:
Die EN(B5>=.... kan je weg laten, die sluit je al uit in de vorige voorwaarde. B5 moet wel groter zijn, als hij kleiner was geweest dan had hij de WAAR als uitkomst genomen.

Klopt.:thumb:
Ik ben te uitgebreid geweest.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Wat moet er eigenlijk gebeuren als de waarde van B5 groter is dan 730?
In onderstaande formule blijft de cel B8 leeg.

Code:
=ALS(B5="";"";ALS(B5<250;"pakket 3";ALS(EN(B5>=250;B5<500);"pakket 2";ALS(EN(B5>=500;B5<730);"pakket 1";""))))

Met vriendelijke groet,


Roncancio

De waarde is nooit hoger dan 730. Eigenlijk moet in de formule dan staan B5<731 Anders blijft het veld B5 leeg heb ik ontdekt. Maar de formule werkt perfect. Dit is wat ik bedoelde. Heel erg bedankt Roncancio :)

Groetjes Lady
 
De waarde is nooit hoger dan 730. Eigenlijk moet in de formule dan staan B5<731 Anders blijft het veld B5 leeg heb ik ontdekt. Maar de formule werkt perfect. Dit is wat ik bedoelde. Heel erg bedankt Roncancio :)

Groetjes Lady

Of B5<=730.
Wil je de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Allemaal bedankt voor de snelle reacties en oplossingen.:thumb: Ik heb de vraag op opgelost gezet.

Groetjes Lady
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan