Welk programma is dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elkana

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Ik heb op een computer (op het werk) het volgende icoontje dat elk uur even in de taakbalk verschijnt en binnen twee seconden weer verdwijnt.
De laatste tijd is het elk heel uur dat hij tevoorschijn komt.
We kunnen er nog niet achter komen wat het is. Ook Google Images kan me niet verder helpen...
Het is een icoontje met een groene achtergrond. Daarop zie je een geel spookje.
Iemand een idee?

Naamloos-1.jpg20140721_130736_2.jpg

Laatst bewerkt:
Vanuit eigenschappen van dit icoontje kan je helemaal niets meer er uithalen zodat wij meer er over ook kunnen weten en ev. misschien ook beter met een/ of ander tip helpen :( ?

Ben jij enige gebruiker van deze computer of heeft nog iemand anders er mee wat achter jouw rug gesjomeld ?? ( weet je dat zeer zeker ? ) ..

Laatst bewerkt:
Of als je nog eens op je werk bent kan je misschien rechtermuisklik doen op dat ghost icoontje dat onderaan in de taakbalk staat en komt er boven "Dit programma los/vastmaken een taakbalk" de naam van het programma te staan. Alsook kan je bij configuratiescherm > Programma's gaan kijken en het daar gaan zoeken. Maar dat zal waarschijnlijk niet toegankelijk zijn.

Ghostery was ook het eerste waar ik aan dacht. Zelfs Norton Ghost heb ik naar gekeken maar die icoontjes zijn echt heel anders. Het is op een computer van een collega van mij die hem af en toe deelt met de zoon van de baas. We hebben niet eens de mogelijkheid om met de rechtermuisknop erop te klikken want dan is 'ie al weer weg... De ICT'er van het bedrijf is er ook nog niet achter wat het zou kunnen zijn.
Ben zelf redelijk goed in speuren naar dit soort dingen en ben daar erg volhardend in maar kan m'n vinger er deze keer echt niet op leggen.

Laatst bewerkt:
Er zijn vele manieren om achter komen van wat dat is enz. en achter komen kan je wel waarvan zoiets is / of waarvoor dient enz.. maar het is n.v.t. nu om over zoiets hier te beginnen of discussieren, ik twijfel zeer sterk dat je helemaal niets vanuit eigenschappen uithalen kan, of dat je rechte muis-kant niet gebruiken kan ( alles is te regelen ! als je maar handig bent ) ..
Nu zei je weer dat PC van een collega is, die gebruik je nu en begrijp je niet wat die icoontje is enz.. bovendien die PC zoon van baas ook gebruikt, en hoeveel nog mensen dat je niet weet daarbij ?
Is het niet zo dat ergens dat en zoiets wat van hun is ?, en misschien nog sterker misschien iets privé dat is enz..enz.. ? :( zijn we nu niet ook misschien allemaal verkeerd ergens mee wat bezig ?? :(

Laatst bewerkt:
Ghostery is het inderdaad niet, dat is een add-on voor je browser, en laat zich zien in de browser zelf, niet in de taakbalk.

Wat je eventueel nog kan doen, is even kijken in software / programma verwijderen ( via configuratie scherm ), hopelijk vind je in dat lijstje programma's hetzelfde soort icoontje, en kan je zien welk programma het is.

Of als 2e; Open startmenu, tik bij zoeken " msconfig " ( zonder ") en dan enter. Ga naar het tabblad services. Vink onderaan " alle microsoft services verbergen ". Kijk wat voor servives daar allemaal bij staan wat misschien dat gele spookje zichtbaar maakt.

Wat loop jij nu vaag te kletsen ROYONIX?
Het is -zoals ik in min eerste post al zei- "een computer (op het werk)". En nee, als het icoontje zo snel weer verdwijnt (hij flitst eventjes en dan is 'ie weer weg) ben ik heel benieuwd hoe snel jij daar met je rechtermuisknop op kunt klikken.... En welke eigenschappen bedoel je? Verklaar je nader. Ik zit met drie mensen op kantoor en werk 40 uur. Niemand anders zit op die pc. Niet dat dat überhaupt iets uitmaakt. Daarnaast willen mijn baas, mijn collega, de zoon van de baas en de ICT-er ook graag weten wat dat icoontje nou is. Maar ik ben jou helemaal geen uitleg verschuldigd op vreemde -niet relevante- vragen. In plaats van rare reacties te plaatsen zou je maar beter naar mijn vraag kunnen kijken...

Borrelnoot: Dat gaan we maar eens proberen. Kijken of we daar iets kunnen ontdekken. Hou je op de hoogte.

Na jah oke eerst zeg je dat die op een computer van een collega is maar jij werkt met die computer en ook zoon van baas af en toe PC gebruikt enz. ( wat voor PC dat is ??? :D ) ..
dus daardoor mijn reactie over deze icoontje, toen ik dacht misschien is wat privé en ook misschien mogen we zich niet mee bemoeien, ......... snap je ?

En net zoals ik zei, als wij alleen maar wat over zullen komen weten, pas dan kunnen we ook verder met een oplossing mee, naam van betreffende programma of waarvoor die dient enz ??
inderdaad kijk even ook bij msconfig ( van belang ! ) opstart programmas misschien staat wat over, of zoals dat ook Borrelnoot zei in services wat over te vinden is, of in windows geïnstalleerde programma's, waar zich dat app. in systeem genesteld heeft ? enz... enz..
een kleinste recente spoor over betreffende app. kan ons enorm helpen om wat ook mee te doen ..

Laatst bewerkt:
Wat mogelijk kan helpen is het starten van Process Explorer ( http://www.sysinternals.com) "Als administrator uitvoeren" en in de buurt blijven om via het slepen van het 'vangnetje' over het spookje het proces te kunnen zien.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan