welk programma kiezen om image te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
mijn medion laptop kan niet meer herstelt worden naar de fabrieksinstellingen wegens beschadigde/ontbrekende bestanden. Nu heeft mijn moeder ook een medion laptop (ander typenummer) bij haar zijn de recovery bestanden wel goed.
met welk programma kan ik de 2 verborgen partities (OEM en opstartpartitie) en de 2 zichtbare partities (C boot en D recover) kopieeren van mijn moeders laptop naar die van mij en gaat het aktiveren van windows 7 dan ook werken ?
(ik heb wel de recover bestanden van mijn medion laptop maar bij de c schijf is geformateert waar waarschijnlijk bestanden opstaan om de recovery te laten werken)

Je kunt de "image" van een andere type/model laptop niet gebruiken op jou laptop. Je kan wel een Windows dvd van iemand lenen met dezelfde versie als je nu hebt en dan je eigen licentie code gebruiken. Welke op een sticker op je laptop staat.

die dvd met windows 7 heb ik ook (naast de recovery 64 en 32 bits van medion) Ik heb de recover partitie nog (D) maar iemand zei doordat je C geformateerd heb krijg je de fabrieksinstellingen niet meer goed, en medion rekent 100 euro voor een nieuwe image. ik kan dus enkel als ik het goed begrijp w7 installeren en updaten en dan een systeembackup maken maar niet meer herstellen door de recovery partitie terug naar de fabr.instellingen

crash ik heb een medion e7216 met de partities helemaal fabrieksaf en recovery werkt ook. Kan ik met true image van acronis alle partities enzo kopieeren (dus een soort systeemimage maken) en deze terug zetten op de medion p7216 de laptop waar de fabr.herstellingen ieit meer werken (deze laptops zijn bijna identiek aan elkaar enkel schijfgrootte iets anders 640 i.p.v. 500 gb programmatuur is hetzelfde) of gaat dit niet lukken ? Bij paradigit konden ze mij niets met zekerheid zeggen (moest ik maar proberen) en om dan acronis te kopen voor niks schiet ook niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan