welk programma moet ik gebruiken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikvan

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hallo,

Ik wil een programma schrijven dat er uit moet zien als windows maar dan heel simpel.
Ik wil gewoon wat knoppen op het scherm hebben waar ik op kan drukken en dan in een ander veld kom met knoppen. heel simpel.
Uiteindelijk moet ik dit kunnen aansturen dmv. een touchscreen. En de namen die op de knoppen staan en wat er in de velden staan wil ik terwijl het programma draait kunnen aanpassen.
Net zoals een kassa systeem met touchscreen!

Wat ik wil maken is een programma waarmee ik bijvoorbeeld een weekrooster maken zoals in excel.
het rooster heeft dan bijvoorbeeld tien namen onder elkaar en de dagen van de week naast elkaar. Ik wil 6 verschillende taken kunnen invullen. Als ik dan op het vakje naast pietje onder maandag druk wil ik 3 van de 6 taken invullen achter zijn naam verspreid over de dag
jantje doet bijvoorbeeld twee dezelfde taken op maandag en een andere taak. enzovoorts.

Nu heb ik een heel klein beetje ervaring in het schrijven in c++, labview en nog wat programma's maar daar ben ik niet echt goed in. Ik ben wel bereid om er veel tijd aan te besteden en mij in de materie te verdiepen. Maar ik weet dus niet of er een programma bestaat waarin je dit soort omgevingen kan maken.

Mijn vraag is dus:

In welk programma moet ik mijn tijd steken??
Het moet minstens voldoen aan mijn eisen en supergebruiksvriendelijk zijn als het eenmaal runt. Ik wil heeel a-technische mensen ermee laten werken.

Groeten Erik van Arnhem

mailen mag ook!

Hallo_erik@hotmail.com

Waarschijnlijk kun je dit ook met Delphi doen...

Daar kun je een venster dmv dingen slepen zo in elkaar zetten...

Kan ook met exel, access ed... Touchscreen vervangt enkel de muis. Dus het programma opzet blijft hetzelfde, enkel worden nu de commando buttons bediend door vingerdruk of pen, ipv de muis.

Ik denk dat het het makkelijkste is om het in html te maken. Je bedoeld zoiets als: www.hotelbellavista.nl ????

Nee ik wil eigenlijk geen site, ik wil iets wat gewoon op de computer draait. ik wil dat dit systeem het oude systeem (alles met de hand elke dag invullen en bij houden) niet meer gedaan wordt. Het moet dus echt heel bedrijfszeker zijn. want als het programma niet loopt is niet meer bij gehouden. dus kan niemand meer verder.

bedankt voor je reactie,

Erik van Arnhem

"Waarschijnlijk kun je dit ook met Delphi doen...

Daar kun je een venster dmv dingen slepen zo in elkaar zetten..."

Dit klinkt heel interessant.

"Kan ook met exel, access ed... Touchscreen vervangt enkel de muis. Dus het programma opzet blijft hetzelfde, enkel worden nu de commando buttons bediend door vingerdruk of pen, ipv de muis."

Excel lijkt mij te simpel want het moet echt heel gebruiksvriendelijk zijn, ik wil een makkelijke omgeving met een paar knoppen, ik wil geen knoppen op het scherm die ik niet gebruik of dingen moeten zoeken. Acces ken ik nog niet...

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal proberen het wat gedetailleerder uit te leggen.

Dit rooster moet niet het enige scherm zijn in het programma, ik wil dat bijvoorbeeld jantje zich moet inloggen als jantje met een code. zodat op het scherm staat wat hij moet gaan doen (alleen zijn taak) als ik me inlog in het programma dan wil ik verschillende opties hebben bijvoorbeeld: Dat ik op jantje kan drukken en kan zien wat hij die week allemaal gedaan heeft maar ook wanneer hij voor het laatst naar de tandarts is geweest en naar welke school hij gaat enzovoorts.

Wat ik eigenlijk ook nog zou willen is dat ik de agenda kan invullen achter een pc met toetsen bord. het rooster kan wel op de touch screen maar liever ook niet. In de agenda kan ik dan van alles zetten zoals: jantje elke maand naar piano les of pietje 22 juli naar de dokter ofzo. Deze agenda moet ik dan later in het programma op de touchscreen kunnen laden. dmv. usb of internet of wat dan ook. het mooiste zou zijn net zoals die handhelds bij een kassa systeem van een restaurant dat het draadloos gebeurt.

De touchscreen komt midden in de zaal van de kinderen zij moeten ermee kunnen werken (en de begeleiders ook) daar moet alleen het scherm staan, geen toetsenbord en geen muis.

vriendelijke groeten,

Erik van Arnhem

Access is een database programma.
Je kunt door middel van een formulier met knoppen verschillende dingen doen.

Dit kan ook met met bijv. Visual basic of waarschijnlijk met met elke andere programeertaal.

Maar als je moet inloggen heb je volgens mij wel een toetsenbord nodig. (gebruik met access)
Met VB kun je ook toetsenbord op het scherm neer zetten.

Access is een database programma.
Je kunt door middel van een formulier met knoppen verschillende dingen doen.

Dit kan ook met met bijv. Visual basic of waarschijnlijk met met elke andere programeertaal.

Maar als je moet inloggen heb je volgens mij wel een toetsenbord nodig. (gebruik met access)
Met VB kun je ook toetsenbord op het scherm neer zetten.

Bedankt fred4gille,

is dit programma ook mooi en overzichtelijk genoeg om door kinderen gebruikt te worden wanneer deze gerunt wordt?
En bestaat de mogelijkheid tot het invoeren van verschillende leden van het systeem met verschillende rechten? zodat niet iedereen de taken kan veranderen maar alleen de begelleiders.

Erik,

Je kunt met Visual Basic het programma zo maken als je zelf wilt.
Aantal knoppen en de grootte van de knoppen kun je zelf bepalen.
Het werkt het zelfde als elk ander windows programma.
Afhankelijk wie inlogt kun je rechten toekennen.
Ik heb geen ervaring met touchscreen, maar als dat de muis vervangt moet het gewoon werken.

Voor VisualBasic 2005 Express klik hier.

Succes ermee.
Ik hoop dat het je gaat lukken.

Fred

Ok dank je!

ik ga het proberen,

Ik laat hem nog heel even open voor wanneer het me niet is gelukt.

groeten,

Erik

Erik,

Ik heb al een tijdje niets meer gehoord.
Is het nog gelukt, of gaat het niet meer door.

Fred :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan