Welk programma om trojan weg te krijgen?

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hallo, ik heb windows 11 op mijn laptop en last van een trojan, althans dat blijven de pop-ups zeggen.
Die staat steeds voor alle andere pagina's, dus ik kan rechts niks. Geen pagina's afsluiten, geen kleiner
scherm maken, niks uploaden enz.
Ik kan hier dus ook geen afbeeldingen plaatsen.
AVG zorgt ervoor dat de webpagina niet gevonden wordt, maar de pop-ups blijven op de voorgrond.
Is er een programma, waarmee ik dit kan laten scannen?

Probeer deze eens:

En verwijder AVG.
De standaard meegeleverde Microsoft Defender van Windows 11 is een prima product.

AI-overzicht

Een bootdisk virusscanner

Wat is het nut van een bootdisk?
    • Diep verstopte malware: Omdat Windows niet actief is, kunnen hardnekkige virussen, rootkits en ransomware zichzelf niet verbergen of blokkeren.
    • Niet-opstartbare pc's: Je kunt je computer alsnog opschonen als deze door een virus niet meer normaal wil opstarten of bruikbaar genoeg is om een online virusscan te starten..

Populaire gratis opties
    • Kaspersky Rescue Disk: Een van de bekendste en meest grondige gratis opties om te downloaden als ISO-bestand.
    • AVG Rescue Disk: Handig hulpmiddel dat je direct via AVG kunt inrichten op een lege USB-stick.
    • Avira Rescue System: Een gebruiksvriendelijk programma met een duidelijke wizard die je door het herstelproces leidt.

Hoe gebruik je het?
    • Voorbereiding: Gebruik een schone, virusvrije computer om het programma (zoals Kaspersky Rescue Disk) te downloaden op een lege USB-stick (minimaal 2 GB).
    • Opstarten: Sluit de USB-stick aan op de geïnfecteerde pc en zet de computer aan.
    • Bootmenu: Druk direct herhaaldelijk op de opstarttoets van je moederbord (vaak F12, F8, F11 of Del) om het bootmenu te openen en kies de USB-stick.
    • Scannen: Volg de stappen op het scherm om de virusscan te starten en bedreigingen te verwijderen.

Trojan 2.webpTrojan 1.webpTrojan 2.webpTrojan 1.webpTrojan mcafee.webp
Bericht automatisch samengevoegd:

Had even snel de kans. Er wordt vaak verwezen naar Mcafee en dat is nou de enige die ik NIET kan downloaden. Al het andere heb ik geprobeerd, maar ze vinden niks.

puntXYZ Hier wacht ik nog even mee ik heb zoveel dingen aan mijn hoofd hier moet ik rustig voor gaan zitten.

Laatst bewerkt:
Klik nergens in de pop-up en bel geen van de vermelde telefoonnummers. Sluit het browsertabblad. Als de browser vastloopt, druk dan op CTRL + SHIFT + ESC om Taakbeheer te openen, selecteer uw browser (zoals Chrome of Edge) en klik op Taak beëindigen. Verwijder valse meldingen. Open uw webbrowser en ga naar Instellingen. Zoek naar of navigeer naar Meldingen (onder Privacy en beveiliging of Site-machtigingen). Kijk in de lijst Toestaan naar vreemde of onbekende websites die de meldingen genereren. Klik op de drie puntjes naast deze schadelijke sites en selecteer Verwijderen of Blokkeren. Reinig uw browser en voer een echte scan uit. Controleer uw browserextensies en verwijder alle onbekende of verdachte add-ons. Wis uw browsergeschiedenis, cache en cookies. Open de ingebouwde Windows Beveiliging en voer een offline of volledige virusscan uit om te controleren of uw systeem echt veilig is.
Bron: AI 2026

• Leuk
Waarderingen: Aar
Toch fijn al die onzinnige overbodige handelingen voorstellen en heb nu ook nog McAffee erop staan?
Begin met één van de eerste 2 voorstellen, is het erna opgelost dan hoef je verder niets meer te doen.

En AVG wil gewoon dat je die aankoopt, vandaar steeds die popups van ze, verwijderen die rommel wat van Avira is.

Sommige vinden zichzelf erg interessant om allerlei overbodige handelingen voor te stellen, het waarom ontgaat mij want is geen helpen.

Lange Pier het is precies anddersom!

Klik nergens in de pop-up en bel geen van de vermelde telefoonnummers. Sluit het browsertabblad. Als de browser vastloopt, druk dan op CTRL + SHIFT + ESC om Taakbeheer te openen, selecteer uw browser (zoals Chrome of Edge) en klik op Taak beëindigen. Verwijder valse meldingen. Open uw webbrowser en ga naar Instellingen. Zoek naar of navigeer naar Meldingen (onder Privacy en beveiliging of Site-machtigingen). Kijk in de lijst Toestaan naar vreemde of onbekende websites die de meldingen genereren. Klik op de drie puntjes naast deze schadelijke sites en selecteer Verwijderen of Blokkeren. Reinig uw browser en voer een echte scan uit. Controleer uw browserextensies en verwijder alle onbekende of verdachte add-ons. Wis uw browsergeschiedenis, cache en cookies. Open de ingebouwde Windows Beveiliging en voer een offline of volledige virusscan uit om te controleren of uw systeem echt veilig is.
Bron: AI 2026
Ik durf het bijna niet te zeggen (afkloppen!) maar ik geloof dat het geholpen heeft.
Als het zo blijft zal ik de vraag op opgelost zetten, maar ik wacht nog even af.

Dit zijn geen directe virussen of malware, maar dit is scareware.
Ze (lees: mensen die in Pieter Baan of een andere inrichting horen vanwege een identiteitsstoornis) proberen mensen bang te maken, door vervolgens dure software aan te schaffen die kwalitatief gewoon ruk is. En met wat mazzel voor hun maken ze misbruik van je creditcard of installeren ze echt virussen op je computer.

Dus gewoon niet klikken, en zorgen dat je voorzichtig omgaat met de vraag die websites aan je stellen, of notificaties aan mogen worden gezet.

In ieder geval zijn die meldingen zeker niet van McAfee!

Terug
Bovenaan Onderaan