Welk programma voor beginner?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Welk programma kan een beginner het best gebruiken?

Ken je HTML?

Zo ja: Zelf een site schrijven

Zo nee: FrontPage

Het beste kun je (als je tenminste echt wilt leren om een website te maken) iets van Notepad++ gebruiken en zelf je HTML schrijven... dat is netter, werkt over de meeste browsers en je leert er nog het meeste van ook.

Meestal eindigen sites met 'point & click' programma's als een drama behalve op de machine van de maker, omdat hij niet kan voorzien hoe het er op andere pc's uit zal zien... dus áls je het gebruikt, test het dan op alle resoluties die je op je pc hebt, en ook op alle browsers die je kunt vinden ( Firefox, Chrome, Opera, Safari, IE 6 & 7 om er een paar te noemen)

2003 Prof zit hij ook in mrmusic !!
Heb hem hier liggen. Wist je niet dat het een onderdeel an Office was?

Wist wel dat Frontpage vroeger in Office zat, maar volgens mij al een hele tijd niet meer, volgens deze pagina ook niet in Office 2003 Pro:

http://www.bol.com/nl/p/notebooks-p...B127D5542AEFA5660C1E.ps99#product_description

alleen:

Word 2003
Excel 2003
Outlook 2003
PowerPoint 2003
Access 2003
Publisher 2003
Outlook 2003 with Business Contact Manager

Bij mij op de PC staat Office 2003 Pro inclusief FP.
Eerstvolgende keer dat ik bij je ben zal ik het je laten zien.
Nu is FP er niet eeer en vervangen door een ander product !

Wist wel dat Frontpage vroeger in Office zat, maar volgens mij al een hele tijd niet meer, volgens deze pagina ook niet in Office 2003 Pro:

Frontpage 2003 is wel de laatste versie van het programma Frontpage. Microsoft heeft nu een andere HTML-editor.
Het is inderdaad wel zo dat het programma niet in de office suite 2003 werd bijgeleverd, kijk maar (onderaan) op de website van Wikipedia (engels):

OneNote, FrontPage, Visio and Project although branded as Office 2003 applications were not included in any Office 2003 editions

Laatst bewerkt:
Ik heb hier een Office CD liggen 2003
Als je deze in het laatje doet en hij start op zie je het volgende.
Is een orginele Office CD met licentie.

Zie bijlage......

Bijlagen

• ScreenShot006.jpg
    ScreenShot006.jpg
    53,2 KB · Weergaven: 64
Ik wist niet dat er legale AIO's waren :) weer wat geleerd...

Daarnaast bevestigd jou screenshot de quote van profpc
OneNote, FrontPage, Visio and Project although branded as Office 2003 applications were not included in any Office 2003 editions

Zitten niet bij de office 2003 installatie in... maar een losse installatie ernaast...

Ja okay, ik weet niet eens waar AIO voor staat joh.....
Ik heb deze ooit eens voor een prikkie op MP gekocht. Ziet er gewoon legaal uit hoor of ben ik toch genaaid?

Laatst bewerkt:
Meen je dat nou?
CD ziet er echt uit als een legale Office CD met dat hologram erop en al en de licentie zit er ook bij.......
Made in China dan??

Maar ja, hier heeft TS niks aan. Maar weer ontopic gaan.....

Laatst bewerkt:
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar als je nou toch nieuw begint...
FrontPage maakt code die alleen in Internet Explorer goed werkt, in alle andere browsers zie je niets of iets wat totaal vervormd is. Hetzelfde geldt voor Word en Publisher. Alle drie deze programma's voegen code toe die niet volgens de standaard is en niet werkt in Firefox, Opera, Google Chrome, Safari, enz.
FrontPage wordt door de maker, Microsoft, al jaren niet meer ondersteund en Microsoft zelf ontraadt het gebruik ervan al jaren.
De opvolger is Expression Web, waarvan de goedkoopste versie 299 dollar is.

Het beste kun je gewoon zelf HTML leren. Als je dat niet wilt, is 'n goed gratis programma Kompozer. Dit is de opvolger van nvu, dus nvu kun je beter niet gebruiken, dat is zwaar verouderd.
Kompozer wordt actief onderhouden, binnenkort komt er weer 'n update.
Om m'n vingers te sparen geef ik even 1 link naar 'n aantal links over Kompozer:
http://www.css-voorbeelden.nl/links.html#a-ger-wysiwyg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan