Welk programma voor eigen website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJD10N

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Hallo,
Ik wil een website maken maar welk gratis programma kan ik dan het best gebruiken?
Html kit ofzow doet het niet met het downloaden.
Groetjes

Ik heb nog nooit zoiets gedaan
Hoe doe ik bijvoorbijld de afbeelding van firstfm.listen2myradio.com in kladblok zetten?

Maar kan je uitleggen hoe ik dingen erin kan zetten?
Stel ik wil een kolom links waar ik onderwerpen in kan zetten(die onderwerpen worden links)
Kan je dat uitleggen?

Laatst bewerkt:
Ja, Kladblok (of het betere Notepad++) is niet te verslaan!
Alle html,css en javascript is in feite alleen maar platte tekst, en meer heb je niet nodig.
  • Voorwaarde is wel, dat je in deze webtalen thuis bent, anders weet je niet welke codes je moet inkloppen. :)

Als je nog aan het begin van je webmaak-carrière staat, zou je KompoZer (gratis) kunnen downloaden. Die heeft een ontwerp-weergave en een code-weergave (screenshots), en in alle twee kan je aan de slag.
Bv. iets in de ontwerp-weergave regelen, en dan in de code weergave kijken wat KompoZer ervan gemaakt heeft: erg behulpzaam als je html onder de knie wilt krijgen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

<edit>
Weer zo'n duidelijk geval van kruispost! :d
</edit>

Laatst bewerkt:
Ik zit nu momenteel op iPad maar ga morgen beginnen!
Ontzettend bedankt:D

Kan je misschien een dj site of normale site laten zien en die met kompozer id gemaakt?

Ik kan kompozer niet downloaden via vuze want dan krijg ik dit gedeeltelijke data ontvangen:onmogelijk om de data te tonen
Vreemd dus. Weet iemand me te helpen?

Maar je hebt toch een download programma nodig om het te downloaden?

Kan je het is stappe uitleggen?
Ik snap het nie echt en ben niet zo'n computerexpert
Hoor graag van je!

Ga naar http://kompozer.net/download.php klik op de knop "download Kompozer", wacht even en klik dan op de knop "opslaan" of "downloaden" (hoe de knop precies heet hangt van je browser/taalinstellingen af). Het gedownloade bestand kun je vervolgens uitpakken en installeren.

Als k wil installeren dan moet ik een programma kiezen met wat ik het wil downloaden, ik gebruik mozilla firefox moet ik het dan een keer proberen met internet explorer?

Je kunt in datzelfde raampje waar je een programma kunt kiezen ook kiezen om het bestand op je schijf op te slaan. Het is gewoon een heel normaal bestand, dat kun je met iedere browser downloaden.

En hoe sla ik dat op de schijf op?
Sorry dat ik het niet zo snap

Ik weet eigenlijk niet hoe ik het simpeler uit kan leggen, je selecteert "bestand opslaan"/"save file" en klikt op ok.

Ik wil niet vervelend zijn (weet ook niet hoe oud/jong je bent), maar misschien is een bassicursusje computergebruik een goed idee voordat je begint een site te bouwen, anders kun je tegen nogal wat moeilijkheden oplopen.

Jah maar k kan het nie opslaan want moet het in een programma openen of downloaden,
mag ik op dit forum een screenshot laten zien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan